BASEL 2011 ROLEX PREVIEW: Heritage Collection!

Medlem
8. april 2008
Sted
Kirkenes
Det ryktes at Rolex kommer med en Heritagekolleksjon i år! Gammel design og moderne specs er en uslåelig kombinasjon...;)

IMG_7681.jpg

Tror jeg vet om en bedre halvdel som setter foten ned der Jardar! :p

Mine penger, mitt budsjett...

Nå har jeg nettopp lagt på bordet flybilletter til England, 3 netter på hotell og stand-up-show med Alan Carr i oktober, så da må jeg også få unne meg litt :p

Fin klokke. Endelig har Rolex tatt kritikken på alvor og oppgradert modellene sine til en mer moderne størrelse, som for eksempel IWC har gjort forlengst.

PB190303.jpg

Men, er det noe sted hvor man kan få tak i slike veggklokker (ekte vare)?

Det er vel noe som kun AD`er får som reklame effekter.

Har vært på jakt etter en slik i over ett år nå av en eller annen type Panerai. Du kan finne de på eBay, men har en følelse av at de er kopier.

Men, er det noe sted hvor man kan få tak i slike veggklokker (ekte vare)?

Du finner "originale" veggklokker til salgs en gang i blant, som Sponon sier er det slikt som forhandlere får utskrevet til eget bruk. Dessverre er det som regel snakk om trøtte twotone-varianter som mangler sitt motstykke i modellutvalget.

rolex__wall_clock.jpg

Var vel også nevnt her en gang at Rolex aldri har produsert en veggklokke som et sportsur. Hadde f.eks vært utrolig kul med en diger GMT på veggen.

Jeg kjøpte min fra en urmaker som skulle skifte ut utstillingen sin. Den er original IWC, er pent laget, men drives av et billig kvartsverk. Til prisen jeg betalte burde klokken hatt mekanisk verk med gullrotor, men urmakeren påsto hardnakket at det var selvkost.

Jeg kjøpte min fra en urmaker som skulle skifte ut utstillingen sin. Den er original IWC, er pent laget, men drives av et billig kvartsverk. Til prisen jeg betalte burde klokken hatt mekanisk verk med gullrotor, men urmakeren påsto hardnakket at det var selvkost.

Jeg har hørt at Rolex sine skal koste noe helt vanvittig, selv om de drives frem av billig quartz-verk...