Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Jeg snakket med Saastad i forrige uke. November/Desember var beskjeden jeg fikk. Men mulig den ventetiden fort blir dratt opp hvis det er flere i denne tråden som hopper på ;)

Jeg stod forøvrig over. Har ikke ro i ræva til å vente så lenge, kjøper vel på brukten etterhvert som prisene normaliseres (?).

Fått mail fra diverse AD's i dag.

Tre av de sier de antar minst 4 år hvis man setter seg på liste nå, uavhengig av farge.

To sier de ikke tar opp flere på liste, og at de som kommer er forbeholdt gode kunder (Dere kan jo tippe hvor de kjører den policyen).

Tenkte at det var interessant info for noen, selv om det neppe var noe nytt for flesteparten av dere.

3 stk. sorte 116500 på Finn nå til 145',149' og 160'.
Ser ut som om "spekulantene" nå begynner å få leveranser, for så og legge de ut til "dustepriser" - som de kaller "markedspris".
Satan som jeg hater griskhet og jaget etter raske lettjente penger:mad:

Rolex/AD'r skulle holdt igjen sertifikatet i noen måneder, slik at denne handelen ble roet ned.

Fikk vite fra AD at de ikke blir tilsendt et tilfeldig antall av sort og hvit, men at AD får vite at et visst antall klokker er reservert dem. Og at de selv bestiller farge ut i fra rekkefølgen på ventelisten. Dermed er det like lang ventetid på sort og hvit.

Dette var i hvert fall nytt for meg.

3 stk. sorte 116500 på Finn nå til 145',149' og 160'.
Ser ut som om "spekulantene" nå begynner å få leveranser, for så og legge de ut til "dustepriser" - som de kaller "markedspris".
Satan som jeg hater griskhet og jaget etter raske lettjente penger:mad:

Rolex/AD'r skulle holdt igjen sertifikatet i noen måneder, slik at denne handelen ble roet ned.

Jeg skulle gjerne også ønsket at ventelistene var fylt opp med færre spekulanter. Men samtidig så sverger vi til markedsøkonomi, noe jeg forøvrig er glad for. :)

Jeg snakket med Saastad i forrige uke. November/Desember var beskjeden jeg fikk. Men mulig den ventetiden fort blir dratt opp hvis det er flere i denne tråden som hopper på ;)

Jeg stod forøvrig over. Har ikke ro i ræva til å vente så lenge, kjøper vel på brukten etterhvert som prisene normaliseres (?).

Ved å sette deg på liste nå så mener Saastad at du får klokka nov/des 2017?

@Montanus Tror ikke markedsøkonomien hadde gått fløyten om Rolex holdt tilbake sertifikat eller lignende. Det hadde fortsatt vært like mye markedsøkonomi :)

@Montanus Tror ikke markedsøkonomien hadde gått fløyten om Rolex holdt tilbake sertifikat eller lignende. Det hadde fortsatt vært like mye markedsøkonomi :)

Selvfølgelig. Men at det er en naturlig følge av markedsøkonomien.
Men jeg personlig er enig i at det hadde vært en mulig løsning i dette isolerte tilfellet.

Men samtidig, er det feil å låse pengene til noen hvis det skulle være sånn at vedkommende hadde et stort behov for å frigjøre kapital. Dette er selvfølgelig bare synsing fra min side og min personlige mening. :)

Høres rart ut. De har ikke mottatt en eneste en siden lansering (ref. tidligere post i denne tråden) og så vet de at de får noen stk høsten 2017 :rolleyes:

Det må være en form for misforståelse ute å går her. Så tviler på at man får i nov/des ved å sette seg på liste nå. Men tar en tlf i morgen til Saastad for gøy å sjekker dette:)

Enda en 116500LN på finn.no nå.. Med denne økningen i tilbud, hvis vi regner etterspørselen som konstant, så skal vel all teori tilsi at @Loevhagen kanskje får rett.. Bommet bare med et par mnd :) Glad jeg beholder min! Klokken er fantastisk, så skjønner ikke at den selges etter så kort eierskap egentlig...

Mange av de 116500 som har vært på Finn.no i det siste har hatt flere eiere. Så kan nesten virke som de som kjøper til premium pris selger etter kort tid for de er redde for å ta tapet når markedet stabiliserer seg igjen om noen år;)

Jeg har en helt ubrukt med plastikk på og hvit skive jeg vurderer å selge. Hva går disse for for tiden?