Batteribytte Suunto Elementum

Vasbotten

Støttemedlem
Medlem
20. okt. 2008
Sted
Harstad
Hei,

Har en slik Suunto klokke som jeg skulle ha byttet batteri på. Den (eneste) lokale urmakeren ville ikke ta sjansen på å åpne den av eller annen grunn. Er det noe spesielt med Suunto klokkene eller var det bare han som var vanskelig? Evnt noen som vet om Suunto forhandlere i Norge?

suunto-terra-all-black-0.jpg

Hva? Nå har ikke jeg noen Suunto men har lest et par reviews og der har de skrytt av at det er batterier du får kjøpt "on the local stor" og at batteribytte skulle være så enkelt at du kunne gjøre det selv. Men det er kanskje noen helt andre/nyere modeller?

Mmmm, trodde suunto hadde eget batterilokk som kunne skrus ut med en mynt jeg. Mulig jeg tar feil.

Jeg stilte samme spørsmål et år siden eller deromkring... Svaret mitt var forøvrig en helt vanlig urmaker som ordnet biffen, måtte bare ha riktig verktøy, jeg fikk no go hos en protid butikk først.. Jeg gjorde det hos en urmaker som ligger i torggata i Oslo, nesten rett ved Glassmagasinet. Jeg spurte, og fikk som svar at det ikke var spesielt sært utstyr som ble brukt :)

Jeg stilte samme spørsmål et år siden eller deromkring... Svaret mitt var forøvrig en helt vanlig urmaker som ordnet biffen, måtte bare ha riktig verktøy, jeg fikk no go hos en protid butikk først.. Jeg gjorde det hos en urmaker som ligger i torggata i Oslo, nesten rett ved Glassmagasinet. Jeg spurte, og fikk som svar at det ikke var spesielt sært utstyr som ble brukt :)

Hvorfor ønsket ikke protidbutikken å gjøre det? Høres ut som et klassisk tilfelle av: "Vi fører det ikke, så vi rører det ikke" :p

Hvorfor ønsket ikke protidbutikken å gjøre det? Høres ut som et klassisk tilfelle av: "Vi fører det ikke, så vi rører det ikke" :p

Uten å vite hvorfor de takket nei, så er det ikke standard urmakerverktøy det som må brukes på den Suuntoen, litt dumt å ødelegge en skrue de ikke kan erstatte..