Beaten by the beater (Seiko SKX009J)

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Jeg trengte en beater - en klokke det ikke var så farlig med. Jeg har egentlig flere klokker enn jeg strengt tatt behøver. Noen av dem er såpass fragile at jeg ikke vil bruke dem til hva som helst. Noen er for dyre til at jeg vil bruke dem til hva som helst. Noen er jeg for emosjonelt knyttet til, til at jeg vil bruke dem til hva som helst.

Jeg trengte derfor en klokke som det ikke var så farlig med - ikke så farlig om den fikk seg en ripe, ble ødelagt, mistet eller stjålet. Valget falt på en Seiko SKX009J. Etter å ha ventet lenge på klokken kom den endelig i dag. Jeg var (og er) på vei til et møte i Oslo, så jeg rakk ikke en full utboksing. Hadde tatt med meg barettverktøy og NATO-rem på jobben for å fjerne den stygge gummireimen som satt på, og bytte til en kul NATO.

Aldri i mitt liv har jeg slitt slik med å få løsnet noen baretter! På den ene siden løsnet de etter overdreven maktbruk, på den andre siden satt de bom fast uansett hva jeg gjorde. Jeg la hardere og hardere makt bak, og til slutt gikk det som det måtte gå. Verktøyet glapp og kjørte seg inn i tommelen.

DD94011E-450F-4DFB-BF45-7BF5A3B93754-6576-000005676AA5B62C_zps5a2736ba.jpg

Plasteret på fingeren er det ikke så farlig med, det er verre med blodflekken på skjorten. Rekker ikke hjemom for å skifte, så jeg får gå med jakke på under hele møtet.

Etter dette var det no more mister nice guy, så barettverktøyet ble byttet ut med saks og kniv. Reimjævelen ble skjært av og kastet, og NATOen kom på. Synes selv komboen ser veldig bra ut. Perfekt sommerbeater med inhouse-verk. :)

2BC6F5E5-28FC-43DE-AC57-C78F53AE408D-6576-00000567709212D7_zps3e65ba68.jpg

Artig, eller er skal vi si grusom, historie med den remmen. Artig er det iallfall at du får lært deg litt japansk på kjøpet. Ikke ante jeg hvordan man skrev mandag på japansk:p

Gratulerer med solid beater.

Grattis med beater og trist medblodspillet,
ulempen med det er at du kanskje knytter deg til dette utet med dag og trenger nok en beater

Gratulerer med klassisk beater! Hvis du noengang må få av en Seiko-gummirem i fremtiden anbefaler jeg et flatt lite knivblad. De er kjempevanskelige å få av!

Grattis med tøff beater! Det ble en riktig så kul remkombinasjon med fargene på klokken. God bedring til fingen din også. :)

Seiko diver blir aldri feil! Grattis med nytt :)

Ang. den originale gummiremmen er det bare 1 ting å gjøre!
kill+it+with+fire.jpeg

Likte den godt på den natoen

Har slitt med å få av gummi på Seiko selv, men tok kniven og kuttet den opp får jeg rakk å stikke barret verktøyet i fingeren :p

Gratulerer så mye, likte godt komboen, perfekt sommer/(wife)-beater skal du vel lete lenge etter. Skal tåle en støyt den der.