Beater til 10 000,-

pic12.jpg


Sprenger budgettet litt, med sine 12,5K før toll, men hvis du ikke er så nøye på riper burde vel en grei en kunne skafes fra chrono24? :mrgreen:
 
Sjøl vurderer jeg sterkt denne som en beater (og det til under 10.000):

Flieger-Baumuster-B-11_100K.jpg


375517d1295403380-new-stowa-flieger-baumuster-b-review-comparison-added-flieger1.jpg


Flieger_R_ck_TOP_blaue.jpg


Usikker på om du heller mot dykker eller pilot-design. Dette er ganske åpenbart det sistnevnte. :)

En Stowa Flieger Baumuster B. Stowa var som kjent en av de opprinnelige produsentene av B-Uhr under andre verdenskrig. Originalene er relativt ubrukelige med sine 55mm, men denne på rundt 40 er perfekt. Og det fra en av de originale produsentene. :) Vanntett til 5 ATM.

Dimensions:
Diameter: 40.00 mm
Height: 10.20 mm
Strap width: 20 mm
Lug-to-Lug size: 48.60 mm
Waterproof: up to 5 ATM
Weight: 70 gr. (leather strap), about 120 gr. (metal bracelet)

Materiality:
Case: Stainless steel, fine matt, grinded by hand
Dial: black matt, white printed, Superluminova C3
Crystals: Front sapphire crystal domed and sapphire display case back
Hands: Temperature-blued steel, Superluminova C3
Strap: Leather strap or metal bracelet
Crown: Stainless steel onion crown

Movement:
Caliber: ETA 2824-2, top version with blued screws
Mechanism: automatic
Half vibrations per hour: 28,000 A/H
Function: hour, minutes and central second complication
Power Reserve: approximately 40 hours
Number of jewels: 25 synthetic rubies
Finish: Rhodium coated, blued screws, golden STOWA engraving, handmade rotor with original B-Uhr engraving, serially numbered
 
Redigert:
Helson Shark Diver 42mm Steel er alt jeg har å komme med. De har lagd mangfoldige fargekombinasjoner i forskjellige "batches", og den jeg har er en meget tidlig batch (serial #72) med 2824 eta. tror denne orange komboen kunne ble laget i en tidlig batch, og ikke er å få tak i noe mer. Mener bestemt at du skal ha problemer med å få tak i en som er 2824 og ikke SW200 eller lignende også.

jvOVlDt.jpg
 
Redigert:
På helson sine sider står det at de bruker Miyota 9015. Om det har stor praktisk betydning vet jeg ikke, men er vel ikke et dårlig urverk det heller vil jeg tro.
 
Tja, alt er vel til salgs?:)

Hvis du kan gi meg en god pris på LLD`n du har ute @Ringe kan jeg alltids tenke på det! :mrgreen:
 
Redigert av en moderator: