BeaterHunt 2013!!

Alinoe

Støttemedlem
Medlem
30. sep. 2010
Jeg vil ha hjelp, råd, tips, innspill!! Kan dere hjelpe meg?

Jeg vil ha "beater". I dag har jeg en Seiko OM og Vostok amphibia. Vil bytte ut disse to med ett ur. Vil samtidig gjerne "oppgradere litt", hvis dere skjønner Noen rettningslinjer:

1. Helst ikke over 42mm i størrelse. Her røyk sinn U1 f.eks. Dessverre.
2. Vanntett. Nok til å bade uten å tenke på det, hvertfall.
3. HELST lenke. I mangel av lenke må uret se dødstøft ut på Zulu.
4. Ikke over 10 000. Jeg veit at man egentlig skal slenge på et par kroner til og kjøpe sub, men jeg har allerede en sub, så det gidder jeg ikke.
5. "Godfølelse". Legg i det hva dere selv vil.
6. Gjerne brukt! Gjerne nytt! Legger ingen føringer!
7. Ideelt sett et ur med vridbar bezel. Intet krav, liker bare looken.

Så, tips? Alt mottas med takk!

Hva med en Marathon?
marathon-gsar-8-jpg.10799

eller en Glycine?
1000W5.jpg

GLYCINE%2BCombat%2BDIVERs.jpg

Redigert:
Det høres ut som du vil ha en Helson!:p
Diverse modeller å velge mellom, men nå som det går mot sol, sommer og strandliv er det verdt å se på en 42mm i bronse.

Helson shark diver i 40 eller 42 er en perfekt sommerbeater som oppfyller alle kriteriene og som lar deg beholde en stor del av beaterbudsjettet. Jeg fikk en slik i posten for et par uker siden, og er sålangt imponert.

SD%2040mm%20grey.jpg.opt409x543o0%2C0s409x543.jpg

sd%2040mm%20White.jpg.opt409x523o0%2C0s409x523.jpg

Benarus lager solide, gode klokker. Mye bang for the buck. Lager små serier, typisk 100-150 eksemplarer. Her er lenke til en som burde være ferdig om en måned eller to. $700. Flere varianter av denne lages.
Benarus Automatic Dive Watches

03sml.jpg

Redigert:
Personlig er jeg veldig svak for Shark Diver 42, og spesielt i bronze som gir den et særpreg.;)
Tillater meg å legge ved et bilde:

20130414_131626.jpg

Tror du skal kunne få Perrelet seacraft 42mm innen budsjett.

3FA1149B-ECF7-449B-911F-46F3D8EC4E9F-3853-000003AA4D64DFBD.jpg

Sommerlig beater med blå eller hvit skive:)

611347308_o.jpg

Støtter Glycine, dette bilder viser hvor tynn denne er, bare 10,6mm, noe som gir veldig god bærekomfort.

Ellers er Certina Action Diver er godt altenativ :

571866d1323123418-certina-ds-action-diver-pics-watch11.jpg

Takk for mange gode forslag! Problemet er at jeg føler at Glycine og til en viss grad også Helson mangler litt av "it-factoren".

Denne vurderes absolutt. Veldig kul klokke.

Godfølelse - gå for en seamaster.

Jeg liker godt Great White, men vet ikke om jeg får tak i et ok eksemplar innenfor budsjett. Også blir det jo litt likt exp 2 som jeg allerede har. Vanlig seamaster har jeg aldri helt fått grep på, men kanskje om et flott eksemplar dukker opp.

Noen flere tips?

Ikke et nytt tips, men noen flere gode argumenter for Sinn EZM3:

- stappfull av morsom, unik teknologi som gassfylt kasse og "avfuktingspulver"
- forholdsvis billig, og veldig mye bang for the bucks
- ser bra ut på både NATO, gummi og lenke
- liten og lett, behagelig å ha på seg
- ukjent for de fleste
- osv.

Jeg hadde en liten stund akkurat den klokken Thomas la ut bilde av, solgte den videre her på forumet, og tror den er her ennå. Kommer garantert en ny en inn ved en senere anledning. :)

Hva med Sinn 103 ST?

sinn103st_477_detail.jpg

Det eneste som er litt minus er at den har plexiglass, litt dumt på en beater. Men plexi ser jo så bra ut!

Koster ca 12.000,- hos norsk forhandler :)
@Alinoe

Redigert av en moderator:
Du skal ha en Vostok Amphibia med blå scuba dude skive og Ministry case. Denne klokken er den perfekte beater på hyttetur, fisketur o.l., og etter at den er innkjøpt har du fortsatt 9500kr å bruke på en beater som IKKE kan vedlikeholdes med sigd og traktorolje som eneste hjelpemidler. ;)

Lenken som følger med er SKRAP. Men den tar seg uforskammet godt ut på matchende (eller kontrasterende grønn) zulu, canvas eller NATO, og ikke minst er den badass på shark mesh, som selv i billigste akseptable alternativ (35USD på ebay) koster mer enn halve klokken. :cool: Orange gummi er også en god kombinasjon.

Den toveisroterende bezewlen er ikke mye å skryte av, den er ikke engang i stål, men i forkrommet etellerannet. Urkassen er imidlertid solid stål, og du kan faktisk få kjøpt en maskinert stålbezel til klokken som tar bezelinserts til skx007/9.

Det er en klokke som med sin unike historie og design bør finnes i enhver beater eller diver-samling.

Den finnes forøvrig med minst tre ulike kasser, om du ikke liker den litt grove cushion case-looken. Og med et ukjent antall ulike skiver.

Du skal ha en Vostok Amphibia med blå scuba dude skive og Ministry case. Denne klokken er den perfekte beater på hyttetur, fisketur o.l., og etter at den er innkjøpt har du fortsatt 9500kr å bruke på en beater som IKKE kan vedlikeholdes med sigd og traktorolje som eneste hjelpemidler. ;)

Lenken som følger med er SKRAP. Men den tar seg uforskammet godt ut på matchende (eller kontrasterende grønn) zulu, canvas eller NATO, og ikke minst er den badass på shark mesh, som selv i billigste akseptable alternativ (35USD på ebay) koster mer enn halve klokken. :cool: Orange gummi er også en god kombinasjon.

Den toveisroterende bezewlen er ikke mye å skryte av, den er ikke engang i stål, men i forkrommet etellerannet. Urkassen er imidlertid solid stål, og du kan faktisk få kjøpt en maskinert stålbezel til klokken som tar bezelinserts til skx007/9.

Det er en klokke som med sin unike historie og design bør finnes i enhver beater eller diver-samling.

Den finnes forøvrig med minst tre ulike kasser, om du ikke liker den litt grove cushion case-looken. Og med et ukjent antall ulike skiver.

Høres ut som en kul klokke. Minner nesten litt om denne, som jeg har:

A6D7140C-7857-4391-99CF-319EF7688C80-2235-0000023328934940.jpg

;)

Du har til og med kjøpt custom bezel til 2/3 av prisen på klokka! *ta av seg hatten og bukke dypt i respekt* Må ha klart å overse at du faktisk nevner klokken i førsteposten.

Hva med Helson Sharkdiver i bronse? Den er godt innenfor budsjettet, og den spesielle bronsekassen (ikke mange klokker som har dette, dessverre, selv om det har blitt flere) gjør at den skiller seg ut - på en positiv måte. Den står på min interessant-liste ihvertfall. Usikker på om/når de får inn flere varianter, den er vel stort sett utsolgt med de fleste urskivevalgene ihvertfall. Både den og en Glyxine med Orange bezel som også er nevnt tidligere i tråden har jo ihvertfall utseendet med seg. Må si jeg har liten oversikt over diverklokker i den prisklassen brukt, og da må man jo uansett spandere på pakningsskifte og trykktesting før bruk, med mindre en good guy-selger garanterer at det nettopp er gjort.

Selv er jeg på jakt etter vintage auto chrono for tiden, men de ville jeg definitivt ikke badet med. :p