- Medlem
- 18. jan. 2008
Jeg regner med at det er flere enn meg som er plaget av støy ved vanlige søk på Finn. Og med støy mener jeg alt jeg ikke er interessert i Hovedsaklig dreier dette seg om fulklockor, Nixon og ... Joe Rodeo. Den umiddelbare løsningen er selvsagt å søke kun på enkeltmerkene man er interessert i, samt i de høyere prisklasser. Dessverre synes jeg ikke dette er en fullgod løsning da ellers interessante klokker blir filtrert bort (særlig vintage).
Det som trengs er en bedre søkestreng, som ekskluderer visse termer. Ekskludering av nøkkelord er ikke et eget valg på Finn.no, men det er enkelt å legge inn dette selv med ikke-operatoren !.
Min liste av nøkkelord som jeg ønsker ekskludert, først de mest åpenbare og så mer streite merker jeg bare ikke er interessert i.
Rodeo
Nixon
importpris
armani
d/g (D&G)
dolce
rockdenim
police
gevril
aeromatic
gucci
guess
astboerg
lemans
spionklokke
Heinrichssohn
inex
invicta
lommeur
casio
uboat
zeno
tissot
certina
rado
ebel
weil
triwa
seiko
maurice
oris
junkers
Det gir følgende søkestreng:
Dette gir et noe renere søk, men jeg ser at listen burde utvides endel. Kombinert med et prisintervall synes jeg ikke det blir så halvgalt. Kanskje noen kan hjelpe meg å utvide listen over søppel? Merkene som bare ikke interesserer blir jo helt individuelt.
Tar forbehold om at interessante klokker fort blir utelukket pga skrivefeil i annonsen og søkemotorens hemmelige liv
Det som trengs er en bedre søkestreng, som ekskluderer visse termer. Ekskludering av nøkkelord er ikke et eget valg på Finn.no, men det er enkelt å legge inn dette selv med ikke-operatoren !.
Min liste av nøkkelord som jeg ønsker ekskludert, først de mest åpenbare og så mer streite merker jeg bare ikke er interessert i.
Rodeo
Nixon
importpris
armani
d/g (D&G)
dolce
rockdenim
police
gevril
aeromatic
gucci
guess
astboerg
lemans
spionklokke
Heinrichssohn
inex
invicta
lommeur
casio
uboat
zeno
tissot
certina
rado
ebel
weil
triwa
seiko
maurice
oris
junkers
Det gir følgende søkestreng:
!Rodeo!Nixon!importpris!armani!d/g!dolce!rockdenim!police!gevril!aeromatic!gucci!astboerg!lemans!spionklokke!Heinrichssohn!inex!invicta!lommeur!casio!uboat!zeno!tissot!certina!rado!ebel!weil!triwa!seiko!maurice!oris!junkers
Dette gir et noe renere søk, men jeg ser at listen burde utvides endel. Kombinert med et prisintervall synes jeg ikke det blir så halvgalt. Kanskje noen kan hjelpe meg å utvide listen over søppel? Merkene som bare ikke interesserer blir jo helt individuelt.
Tar forbehold om at interessante klokker fort blir utelukket pga skrivefeil i annonsen og søkemotorens hemmelige liv