bekjent trenger hjelp til klokkekjøp!

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
en person jeg "kjenner/vet om" trenger hjelp til å finne jeg klokke. det har allerede blitt nevnt at han ikke burde kjøpe noe designermerker!

dette er hva han skrev:

hjelp til kjøp av klokke!

hei, har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en fin gullklokke. har rundt 1000-3500 å bruke

har sett på denne: http://www.nixon.com/mens/watches/th...sku=A057000-00 (den i gull)

Men kunne trengt et par gode forslag om hvilke merker jeg burde holde meg unna, og andre forslag til gullklokker.

hva syntes urfolket om dette? noen forslag?;)

Heisann!

Nå fikk jeg ikke opp linken du sendte, så jeg vet ikke hvilken klokke det er snakk om her. Men Nixon er ett av flere motemerker jeg ville styrt unna. Jeg har flere kompiser som har kjøpt disse klokkene, og de aller fleste har fått problemer med klokkene, hvor Nixon ikke står til ansvar. Overpriset "juggelklokker" IMHO.

Om han skal finne en en gullfarget klokke i prisklassen 2-3000kr, ville jeg sett på merker som Tissot, certina, seiko, orient...

Noen forslag som er innen prisklassen:

Tissot Visodate:
2951_Tissot-Visodate-1957-Automatic-Zur-Feier-des-innovativen-Erbes.jpg

Seiko SRP234J:
srp234j1.gif

http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-automatic-divers-limited-edition-srp234j-srp234-mens-watch-3233.html

Edit: Hør med kompisen din hvilke kriterier han søker i en klokke. Det blir da mye lettere for folk her inne å kunne hjelpe han;) Finn først ut om han ønsker en mekanisk klokke eller quartz. De fleste her inne foretrekker en mekanisk/automatisk klokke, hvor uret drives av mange små komponenter som jobber sammen, og hvor sekundviseren flyter og ikke tikker. Deretter formålet med klokken, om den skal være vanntett ned til de største dyp, eller om den kun skal brukes i det tørre element.++

Send denne linken til kompisen din. Der inne bør han finne alle svar han trenger.

Ellers ville jeg tenkt meg om en gang ekstra før jeg kjøpte en klokke i "gull". I prisklassen du nevner så får man ikke en gullklokke, men en klokke i PVD belagt coating som kan minnes om gull. Ulempen med denne coatingen er at etter litt bruk så vil den få skraper, og stålet under vil komme til syne.