Belastede Rolexer ...

Medlem
27. juli 2010
Innlegg
22
Mitt første innlegg her, og tenkte jeg skulle vise frem mine to "belastede" Rolexer.
Joda, merket har gjort mye rart på grensen til bling, men bautaene er det vel ikke nødvendig å sette spørsmålstegn ved.

Har eid Daytonaen siden tidlig 1990-tall, da jeg var så heldig å finne den i en butikk i USA. Min Explorer har jeg hatt siden jeg stakk innom Bjerke i Bogstadveien for en herlighet av år siden, og ikke klarte å ta den av håndleddet, etter å ha prøvd uret.

Daytonaen er en 6263, med rød DAYTONA, skrulås på tidtakerknappene, og 78350/557 lenke, i H-serien. Urmakerne som tar imot den til rens og ettersyn hos Bjerke blir alltid i spesielt godt humør når den kommer inn. Var først da jeg begynte å gå med denne at jeg skjønte at folk virkelig kikker etter hva man går med av ur - har fått utrolig mange tilbud om å "kjøpe den der og da."


12049752194_3921f21145_c.jpg
 
Redigert:
Mitt første innlegg her, og tenkte jeg skulle vise frem mine to "belastede" Rolexer.
Joda, merket har gjort mye rart på grensen til bling, men bautaene er det vel ikke nødvendig å sette spørsmålstegn ved.

Har eid Daytonaen siden tidlig 1990-tall, da jeg var så heldig å finne den i en butikk i USA. Min Explorer har jeg hatt siden jeg stakk innom Bjerke i Bogstadveien for en herlighet av år siden, og ikke klarte å ta den av håndleddet, etter å ha prøvd uret.

Daytonaen er en 6263, med rød DAYTONA, skrulås på tidtakerknappene, og 78350/557 lenke, i H-serien. Urmakerne som tar imot den til rens og ettersyn hos Bjerke blir alltid i spesielt godt humør når den kommer inn. Var først da jeg begynte å gå med denne at jeg skjønte at folk virkelig kikker etter hva folk går med av ur - har fått utrolig mange tilbud om å kjøpe den "der og da."


12049752194_3921f21145_c.jpg

I helskottes da mann! Den er Daytona'en ser man ikke hver dag. Rett og slett nydelig!
 
Velkommen, og for en vindunderlig førstepost ! Så flott bilde attpåtil med min favoritt-Daytona.
At du i tillegg har eid og brukt den lenge er så riktig.

Klokkene kompleterer hverandre flott også - Rolex fra sin beste side :)
 
Hyggelig. Jeg er spesielt imponert over hva disse urene tåler. Explorer har jeg brukt flittig, og den har vært med på mye, jeg er aktiv ute i skog og fjell og den har ikke ett merke.
Daytonaen er jeg mer forsiktig med, men den har også vært med mye og har klart seg fint.

Her er et bilde til:

12049881043_0870c33168_o.jpg
 
Wow! :eek:

kevin-garnett-reaction.gif


Fantastisk! Hvis Daytonaen er for belastende å bære så er jeg villig til å gi den et nytt hjem ;)
 
Deilig Daytona! Velkommen til Forumet:D

Edit: Ser du har vært medlem her en stund:) Men uansett en respektabel førstepost!
 
Redigert:
Flotte ur, skjønner godt at stemningen stiger på bakrommet når Daytonaen kommer inn. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt litt interesse for vintage Rolex på tidlig 90-tall jeg også, en tid da f.eks. Mil-Subs forble usolgt på auksjoner fordi startprisen var ublue $1200...:)
 
Flotte ur, skjønner godt at stemningen stiger på bakrommet når Daytonaen kommer inn. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt litt interesse for vintage Rolex på tidlig 90-tall jeg også, en tid da f.eks. Mil-Subs forble usolgt på auksjoner fordi startprisen var ublue $1200...:)

Det er mye man skulle kjøpt billig på tidlig 90-tall-...... feks leilighet ... eller visse aksjer.....
 
En fryd å kikke på alle de vakre urene her inne. Hånd- og kunstverk i fin forening.

Daytonaen kom jeg over på en morsom måte. Skulle til USA med en kollega og kjæresten hans, og vel ombord i flyet viste jeg ham et bilde i et blad av en klokke jeg godt kunne tenke meg å kjøpe: en Rolex Daytona 6263. På det tidspunktet var jeg ikke på noen måte inne i historien om klokken, jeg likte hvordan den så ut, og kunne tenke meg en.
Han lo høyt, og sa at jeg ville ha flaks om jeg fant en, og ville få sjokk over prisen. Han kjente historien godt, og fortalte litt under flyturen, og at han selv hadde vært på utkikk etter en.

Vel fremme i USA var vi ute en dag, og stakk innom forskjellige butikker. Han ville inn i en antikvitetsbutikk for å kikke på noen møbler, sammen med kjæresten, og jeg hang med. Mens de kikket på møblene, oppdaget jeg en glassmonter med forskjellige ur - og midt blant dem altså denne klokken.
"Is it original?"
"Oh, yes. And a very fine example, too."
Jeg kjøpte den der og da, uten at kollegaen merket det. Senere, under lunchen, sørget jeg for at klokkearmen kom inn under nesen hans mens jeg strakk meg etter saltet. Jeg hadde byttet fra min Tag Heuer.

"Å inn i heite helvete!"
 
Redigert:
En fryd å kikke på alle de vakre urene her inne. Hånd- og kunstverk i fin forening.

Daytonaen kom jeg over på en morsom måte. Skulle til USA med en kollega og kjæresten hans, og vel ombord i flyet viste jeg ham et bilde i et blad av en klokke jeg godt kunne tenke meg å kjøpe: en Rolex Daytona 6263. På det tidspunktet var jeg ikke på noen måte inne i historien om klokken, jeg likte hvordan den så ut, og kunne tenke meg en.
Han lo høyt, og sa at jeg ville ha flaks om jeg fant en, og ville få sjokk over prisen. Han kjente historien godt, og fortalte litt under flyturen, og at han selv hadde vært på utkikk etter en.

Vel fremme i USA var vi ute en dag, og stakk innom forskjellige butikker. Han ville inn i en antikvitetsbutikk for å kikke på noen møbler, sammen med kjæresten, og jeg hang med. Mens de kikket på møblene, oppdaget jeg en glassmonter med forskjellige ur - og midt blant dem altså denne klokken.
"Is it original?"
"Oh, yes. And a very fine example, too."
Jeg kjøpte den der og da, uten at kollegaen merket det. Senere, under lunchen, sørget jeg for at klokkearmen kom inn under nesen hans mens jeg strakk meg etter saltet. Jeg hadde byttet fra min Tag Heuer.

"Å inn i heite helvete!"

hehehe, bedre kan det vel ikke gjøres ;)

Meget vakre ur foressten :)
 
Dette var en rå førstepost! Flotte ur du har der:)
Spotta en slik Daytona i sensommer, du kjører ikke Mercedes vel?
 
For en førstepost, og haha for en artig historie! Den daytonaen er jo helt fantastisk flott, for en klokke... Håper det blir mer posting og bilder fra denne kanten fremover! :D