Bell & Ross

Medlem
16. feb. 2014
Sted
oslo
Har lenge önsket meg en Bell & Ross, da fra aviation serien.

Ser at det ikke er mange her som har i boksen eller legger ut for salg eller at det i det hele tatt snakkes mye om.

Hva er grunnen til dette?

Hva er folks dom over Bell & Ross? og hvorfor?

KJÖR DEBATT!

Hei,
Jeg er også nysgjerrig på Bell & Ross og har forsøkt et par modeller i butikk, men aldri tatt steget til kjøp.
Designen og størrelsen på 03-modellene er spennende, men urverkene er helt generiske.

Du finner en BR03 på kjøp & salg sidene http://www.tidssonen.no/forum/threads/bell-ross-br03.32180/
Hadde denne hatt et automatisk urverk hadde jeg kjøpt den, men når det er kvarts.... not so much

så den jeg og, men ikke helt den jeg er på jakt etter.

Var innom Bjerke for noen uker tilbake å prövde, synes 42mm er fin i str.

Er veldig interessert i BR 03-92 Blue eller BR03-92 carbon.

har sökt mye rundt på nettsider for å se om det ligger noe brukt til en hyggelig pris, men det er dårlige greier..

Har du sjekket salgs forum på watchuseek.com? Mener det var flere B&R som stå til salgs der bare for noen få uker siden.

Finnes noen der ute.

http://www.watchrecon.com/?query=Bell

Jeg har ikke vært 100% solgt, men liker du dem, så kjør på. Er vel ikke først og fremst urverket de selger klokker på, og jeg synes de gjøre mye stilig med materialer og finish.

rafale3.jpg

• Liker
Reaksjoner: Phenix
Som @Trulle75 sier, de benytter stort sett de enkleste verkene som er å få tak i fra Sellita til sine "vanlige" modeller. Leste siste test av en BR-92 "Gold" i WatchTime. Selv om kasse og finish holdt god standard, var verket rett og slett for dårlig i forhold til pris. Ergo fikk de vel 10 eller 11 av 15 på "value for money," hvis jeg ikke husker helt feil

Personlig synes jeg de minste firkantede (39 mm) er tøffe. Skulle gjerne hatt et i samlinga, men er ikke lenger villig til å betale nesten 30000 for et ur med det rimeligste Sellita SW-200 verket :(

Nå skal det sies at det samme kan leses (WatchTime) om eks dykkerurene til Maurice L. også, så til syvende og sist er det personlig smak og hva man er villig til å bruke som avgjør - og det skal det jo være :) Skal jeg spandere over 20000 på en quartz er en Grand Seiko alternativet...

Redigert:
Takk for svar!

Er klar over at urverket ikke er de hotteste på markedet, men som det nevnes her er det jo smak og hva man er villig til å betale som avgjør.

Det er derfor jeg ikke er så villig til å gå å kjøpe en ny idag, men heller ser på brukt for å kunne få en hyggeligere deal.

Mener å ha lest at B&R har slitt litt med QC på endel modeller. Kan ha vært et rykte for alt jeg vet...:confused:
Dette er riktignok en god stund siden, og eventuelle problemer kan ha blitt fikset for lenge siden.
Ellers er vel bruktverdien på disse relativt dårlig.
Merkevare kombinert med størrelse og design gjør vel ikke B&R til en markedsvinner.

Ellers er det som nevnt ikke noe særlig interessant som tikker på innsiden av disse til tross for en nokså stiv pris.

Jeg syns Bell & Ross er skikkelig kult. Spesielt vintage-kolleksjonen har flere fine modeller.
"Ungt" firma som har blitt bygget opp fra grunnen.

Også er det jo litt kult med linken til Sinn :)

Bell-Ross-BR126-Sport-Gear-Patrol-Lead.jpg

(bilde via Gearpatrol)

Verdifall og verk er vel ankepunktet. Fra det design-ståsted er det mye lekkert, spesielt for oss fly- og vintage-nerder, jf. bildet fra @Fyrsten. :)

Ser det har vært lite aktivitet om Bell & Ross her på forumet, men er det noen andre som har gått til innkjøpt av B&R i det siste? Godt fornøyd med min BR 126 Sport Heritage Chronograph :)

(Tar også gjerne i mot tips om hvordan jeg kan legge ut litt mindre bilder i slengen - dette er ganske nytt for meg ;) )

BR%20Heritage%20126%20Sport%20Chronograph_zpseb5ode5w.jpg
BR%20Heritage%20126%20Sport%20Chronograph%20lume_zpsli9uumsr.jpg