Beretningen om et varslet ur

Medlem
14. feb. 2008
Sted
Oslo
Noen observante natteravner husker kanskje denne lille røveren i "dagens klokke"-tråden fra et par uker tilbake...

16102009044.jpg

Jeg hadde egentlig planer om å presentere den i en egen tråd dagen etter, men det skjedde aldri, så hva skjedde egentlig...? :(

Joda. Jeg oppdaget en av gledene ved å bruke AD som jeg slett ikke hadde tenkt på: Gleden ved å kunne ombestemme seg!

Jeg var nemlig overbevist om at en Zenith New Vintage 1969 var uret jeg hadde lyst på, men da jeg kom hjem, ble jeg litt i tvil, og så ringte jeg Tidemann og lurte på hva jeg skulle gjøre med den tvilen, og de sa at jeg bare kunne komme ned med uret, men at jeg burde ha det noen dager hjemme først for å se om jeg ombestemte meg en gang til, og likevel ville beholde den.

Så jeg har den hjemme i en liten uke. Åpner boksen av og til og kikker på den. Det er ikke et enkelt valg: Zenith New Vintage 1969 er en remake av den første originale El Primero kronografen. Laget i anledning 40 års jubileet for det spesielle urverket som senere har gledet både Rolex Daytonaer og Paneraier. Klokken er i stål (finnes i 2 andre varianter: En i gull og en i titan også), og Zenith har ikke vært fristet til å overlesse klokken med åpen skive og alle detaljene som Zenith de siste årene har blitt kjent for. For meg oppleves den som alt en Vintage Chronograph fra 70-tallet handler om. De har ikke en gang fallt for fristelsen å lage en overdimensjonert versjon for å tekkes dagens krav om digre ur, men beholdt en behagelig 40mm bredde.

Glasslokk bak viser El Primero-verket i all sin herlighet, og klokken er limitert til 500 eksemplarer. Og rare meg leverte den altså tilbake i dag. :oops:

Hva er det så Tidemann har kunnet friste med i stedet? Har jeg gått på en Glashütte-smell som Brio? Er det en Corum-klokke som har blitt for fristende? En annen Zenith? Eller kanskje jeg har bedt dem skaffe et merke som normalt ikke finnes i butikken?

Om cirka en uke får vi se. Jeg gleder meg i hvert fall veldig! :mrgreen:

Tidemanns' service er og har vært upåklagelig !

Avventer spent resultatet av ditt omvalg ! ;)
Kanskje en egen GO-avdeling i Forumet... :roll: :D