Besatt av månefase

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Trondheim
I det siste året har jeg vært besatt på klokker med månefase.

Jeg har aldri vært en person som går ut om kvelden for å titte på månen, men alikevel kunne jeg tenke meg en månefase over en tourbillon f.eks.

big-central-moonphase-perrelet-watch-1.jpg

Ærlig talt, da kan jeg fortelle deg hvordan månen kommer til å se ut i kveld.
Bare glem fisking, det blir ikke fjære idag.

thumbs_zenith-class-elite-moonphase-3.jpg

Er det flere som beundrer denne komplikasjonen?

Digger månefase!! Den Zenithen der er superfin! Er definitvt et untapped marked når det kommer til rimeligere klokker. De eneste fine månefaseklokkene jeg har sett ligger gjerne på 30-40K og oppover. Skulle gjerne sett noen flotte design rundt 5-15K

Absolutt! Månefase er en av komplikasjonene som står høyt på ønskelisten min..

Aner ikke hva jeg kan bruke den til.. Jeg fisker ikke, og ikke har jeg varulver i skogene her. :p

Enig der!
Det finnes flere fine klokker med månefase, men ingen som møter mine spesifikasjoner og som koster under 300 k.

Jeg vil ha en stor månefase, som Perreleten som er avbildet.
Dette er dømt til å bli min neste klokke.

Perrelet_Moon_dk_lg.jpg

Hvorfor har ikke denne en månefase? Beyong me!
romain-jerome-moon-dust-dna-silver-mood-steel1.jpg

Hva med den longines sin master collection? Jeg synes den er veldig lekker, og den koster jo ikke så veldig mye heller! (20k, før rabatt)

Absolutt! Månefase er en av komplikasjonene som står høyt på ønskelisten min..

Aner ikke hva jeg kan bruke den til.. Jeg fisker ikke, og ikke har jeg varulver i skogene her. :p

Vet ikke hva du skal bruke det til? Hallo? Damene blir ville når det er fullmåne!

Den Longines-klokka er ganske fin, men synes urskiva er litt for rotete eller busy som de sier.. Seiko Premier har også en som ser OK ut.

Har lyst på den Zenithen i stål:
zenith_class_moonphase_grande_date.jpg

Nyhet fra Longines!

LONGINES.jpg

Longines creates a watchmaking combination that has never been seen before

Longines has succeeded for the first time in bringing together the day, the night and the phases of the moon in a symphony of retrograde hands with a new timepiece that is named The Longines Master Collection Retrograde Moon Phases. The Longines Master Collection Retrograde is a combination of the brand’s technical heritage and its unmistaken aesthetical quality. It is a line that uses a calibre that was specially developed for Longines. With its various retrograde functions this line has rapidly become the figurehead of The Longines Master Collection, which is a tribute to the brand’s long watchmaking tradition. The exclusive movement has now been set in a case whose lines are even more refined and elegant.

LONGINESmc-retro-moonphases.jpg

The Longines Master Collection Retrograde Moon Phases

I det siste året har jeg vært besatt på klokker med månefase.

Er det flere som beundrer denne komplikasjonen?

Ja, jeg...;)
Her er mine to som dekker behovet mitt for denne vakre komplikasjonen.
Zenith Grande Chronomaster GT og Patek Philippe Nautilus 5712/1A.
Begge knipset i anledning "supermoon" sist helg - 19.03.11.

fullmne1190311.jpg

zfullmne.jpg

ppfullmne.jpg

har selv vært ganske into moonphase i det siste, da spesielt Jlc master calander:

http://www.urverket.no/jaeger-lecoultre-master-calendar-%C3%82%C2%A0-silver-dial-steel-%C3%82%C2%A0-p-6585.html

Har sett endel på Maurice Lacroix klokkene med moonphase, men ser ut som de jeg liker best er på 43mm, noe som blir for stort, hvertfall for meg.
Ellers har du jo denne fra Maurice Lacroix, til rundt 20k:
http://www.urverket.no/maurice-lacroix-masterpiece-phase-de-lune-white-dial-leather-p-7082.html

Digget forresten zenithen som ble postet tidligere i tråden!

Jeg har Perrelet uten moonphase, og er veldig fornøyd med klokken.

Håper du går for den:)

PS. Noen som har sett det samme som meg på Perrelet sine sider...?
Det er ganske nylig kommet en fane som heter Diver.. men er ikke noe på den enda.. Spennende!
Noen som vet noe om dette?

http://www.perrelet.com/en/gents-collection

Moore:
Begge er fantastiske klokker, Pateken er vel muligens en av de peneste klokkene noensinne!

Prippa:
Ja, jeg ender nok opp med Perreleten, med mindre det skulle dukke opp noe annet som ser bedre ut. :D