Besiktigelse

Medlem
31. juli 2011
Sted
Sandnes
I forbindelse med økende interesse for Tudor Pelagos ringte jeg AD for å høre på pris, ankomst til Norge osv osv. Den kom til Norge medio september ifølge AD. Jeg spurte så om dette var et ur de automatisk tok inn eller om det måtte bestilles. Siden jeg i årevis har gått med en diger kloss på armen begynner tankene å gå mot å bytte til noe mindre prangende. Her kommer casen; Jeg fikk et uomtvistelig inntrykk av AD at om jeg ville ha uret i hendene måtte det bestilles for å kjøpes. Det blir jo som å kjøpe usett. Uansett hvor mye jeg har sett på det på bilder, video osv er det jo irrellevant i forhold til hvordan det faktisk sitter på armen. Man må da kunne prøve ur før man setter pengene sine på det. Dette kan da ikke være akseptabel politikk. Har jeg vært utsatt for en særdeles progressiv selger eller har vesentligheter gått meg et hus forbi??

Jeg tror det er slik at Tudor i utgangspunktet ikke har vært solgt i Norge de siste årene. Rolex-AD har hatt mulighet til å bestille inn modeller, men har normalt ikke hatt noen i sortimentet. Så vidt jeg vet er Lervik i Haugesund det eneste unntaket fra dette, de har har hatt noen modeller, bl.a Heritage-chronoen som kom for et par år siden. De har vel også annonsert at de kommer til å ta inn årets nyheter, i alle fall Black Bay.

Jeg tror det er slik at Tudor i utgangspunktet ikke har vært solgt i Norge de siste årene. Rolex-AD har hatt mulighet til å bestille inn modeller, men har normalt ikke hatt noen i sortimentet. Så vidt jeg vet er Lervik i Haugesund det eneste unntaket fra dette, de har har hatt noen modeller, bl.a Heritage-chronoen som kom for et par år siden.

Jeg er ganske sikker på at Saastad i Porsgrunn også har noe Tudor i sortimentet sitt, de hadde i hvert fall det når jeg var der for noen måneder siden.

Jeg er ganske sikker på at Saastad i Porsgrunn også har noe Tudor i sortimentet sitt, de hadde i hvert fall det når jeg var der for noen måneder siden.

Ja, det er meget mulig. Jeg har aldri vært der selv. Bjerke i Oslo har ingenting, men kan visstnok ta inn på bestilling. Det samme har jeg fått beskjed om hos Håkon Lian i Trondheim og hos Askeland i Stavanger.

Hvis du tenker at ny sub er alternativet er det igrunn ikke noe problem da man betaler depositum ved bestilling, og resterende sum ved avhenting. Liker du ikke klokken ber du de heller bestille en sub til deg:)

Hvis du tenker at ny sub er alternativet er det igrunn ikke noe problem da man betaler depositum ved bestilling, og resterende sum ved avhenting. Liker du ikke klokken ber du de heller bestille en sub til deg:)

Elsker pragmatismen på TS.....

Men altså. Autoriserte forhandlere kan med andre ord "tvinge" meg til å kjøpe et ur for at jeg skal få se på det?? Merkelig...

Ja, det er meget mulig. Jeg har aldri vært der selv. Bjerke i Oslo har ingenting, men kan visstnok ta inn på bestilling. Det samme har jeg fått beskjed om hos Håkon Lian i Trondheim og hos Askeland i Stavanger.

Det er mye mulig krille, men etter det jeg forsto av en bekjent i bransjen skal Tudor tas inn hos Bjerke i den nye forretningen som vil finne sted på paleet i Oslo. Tydelig et merke som skal satses mer på. Når forretingen vil åpne vet jeg ikke enda, men vil tippe tidlig sommer en gang.

Det er mye mulig krille, men etter det jeg forsto av en bekjent i bransjen skal Tudor tas inn hos Bjerke i den nye forretningen som vil finne sted på paleet i Oslo. Tydelig et merke som skal satses mer på. Når forretingen vil åpne vet jeg ikke enda, men vil tippe tidlig sommer en gang.

Kjempekjekt at tråden brukes til å live opp publisiteten til Tudor, et merke jeg har følelser for. Men kan noen høre mitt rop tråden egentlig var ment som :p:p:p:p

I forbindelse med økende interesse for Tudor Pelagos ringte jeg AD for å høre på pris, ankomst til Norge osv osv. Den kom til Norge medio september ifølge AD. Jeg spurte så om dette var et ur de automatisk tok inn eller om det måtte bestilles. Siden jeg i årevis har gått med en diger kloss på armen begynner tankene å gå mot å bytte til noe mindre prangende. Her kommer casen; Jeg fikk et uomtvistelig inntrykk av AD at om jeg ville ha uret i hendene måtte det bestilles for å kjøpes. Det blir jo som å kjøpe usett. Uansett hvor mye jeg har sett på det på bilder, video osv er det jo irrellevant i forhold til hvordan det faktisk sitter på armen. Man må da kunne prøve ur før man setter pengene sine på det. Dette kan da ikke være akseptabel politikk. Har jeg vært utsatt for en særdeles progressiv selger eller har vesentligheter gått meg et hus forbi??

Bjerke vil ta inn tudor, dvs klokker i monteret. Hvilke modeller det er snakk om aner jeg ikke. Er modellen du refererer til en modell bjerke vil satse på taes den inn og du kan prøve den på armen. Problemet tidligere er at ingen i Oslo har hatt merket i kolleksjonen sin. Rolex forhandlerer har så hatt muligheten til å ta det inn. Grunnen til at de ikke kan ta inn en bestilling på den aktuelle klokken helt gratis for prøving er vel at det koster for mye å ha disse klokkene liggende om du bestemmer deg for ikke å kjøpe. Du er sikkert ikke den eneste.

Men altså. Autoriserte forhandlere kan med andre ord "tvinge" meg til å kjøpe et ur for at jeg skal få se på det?? Merkelig...

Jeg synes ikke det er så merkelig, egentlig. I alle fall så lenge det er en vare de egentlig ikke har i sortimentet sitt. Da er jo det at de bestiller den inn til deg en ekstraservice de ikke trenger å yte. Skjønner godt at de vil ha garanti for at de blir kvitt den da. Alternativet er at de trekker på skuldrene og sier "dessverre, kan ikke skaffes".

Jørgensen i tromsø har jo nesten hele kolleksjonen til Tudor i monter i butikken som de velvillig åpner opp for å la deg se, ta og føle på.

Som ofte ellers har de andre mye å lære av våre venner i nord :).