Beste kjøp med budsjett på 30-40 000

Medlem
19. jan. 2013
Sted
Tranby
Lurte på om noen her inne hadde tips til gode kjøp med et budsjett på 30-40 000kr? Både ny og brukt, har en planet ocean fra før men er ikke fremmed for flere dykkere, er litt usikker på hva jeg ser etter men er hovedsaklig en ordentlig sommerklokke tenker jeg.

Lurte på om noen her inne hadde tips til gode kjøp med et budsjett på 30-40 000kr? Både ny og brukt, har en planet ocean fra før men er ikke fremmed for flere dykkere, er litt usikker på hva jeg ser etter men er hovedsaklig en ordentlig sommerklokke tenker jeg.

Hvis du vil holde deg til Omega, finnes det fine lyse skiver på rem (seamaster Aqua Tera):

23113422102003-20.png

Eller en Nomos som tåler å dykkes med (Ahoi datum) - skikkelig sommerlig:

ahoi_datum.jpg

En Grand Seiko i titan (SBGR059) - lett, sommerlig og allsidig (passer like godt til øldrikking i fjæra som til dress og slips), og dessuten med fantastisk finish og in-house urverk i eliteklassen:

s_sbgr059_b_1024x1024.jpeg

Lykke til med valget!

Jeg ville gått for den nye Tudor Pelagos, selv om du nok må smøre deg med litt tålmodighet - den ankommer ikke butikkene før mot slutten av sommeren.

• Liker
Reaksjoner: Chriscross
Kjedelig svar, men gå for en Speedy Pro. Er ikke uten grunn at det er en sonefavoritt og at det kryr av wtb. Perfekt kombinasjon med PO, og skulle du ønske noe mer dressy fyller man på med en AT eller Railmaster:)

• Liker
Reaksjoner: fettstykket
Veldig mye spennende i denne klassen!

Rolex (Submariner) er tilgjengelig fortsatt i denne prisklassen. Panerai er også et artig alternativ. Har du en PO (45mm?) vil en Sub (Tudor eller Rolex) være et alternativ i en annen større.

En dressklokke? Selv er jeg ikke typen til det, men en artig idé å tenke på.

God jakt. Jakten er halve moroa!

:cool:

Realistisk vil du få nytt fra Omega, Tudor og eks Fredr. Constant, da med eget in-house verk også :) Har selv samme budsjett for innkjøp i mai, og ønsker å kjøpe nytt fra norsk AD.

Omega Seamaster ceramic og AquaTerra ligger mellom 30 og 40', samt den originale Speedmaster. Tudor bør du vel også sjekke ut!

Snakker vi Rolex og Panerai blir det brukt, og rimelige Rolex av typen Submariner og GMT-master pleier å gå relativt fort her inne...