Bestilling fra CreationW

Medlem
22. april 2020
Sted
Oslo
Hei, bestilte en seiko sea urchin fra Creation watches for 9 dager siden. Jeg valgte å ikke høre på mine venner, og bestilte med registered air mail og ikke DHL express. Noen som har bestilt med det samme som jeg gjorde? Hvor lang tid tok det for dere?

Hei
Jeg har bestilt via "post" noen ganger, aldri hatt noe problemer med det og alltid fått varene. En stund siden sist så jeg husker ikke akkurat hvor lang tid det tok. Tror det var et sted mellom 1 til 2 uker den gangen.

Nå er det vel endret "toll" regler fra 1 til 2 månder tilbake. Hvor det skal betales mva for alle kjøp fra utlandet, tidligere var det jo unntak for lave beløp. Usikker på hvordan det slår ut, mulig at pakken din ligger en stund på et "toll lager" før du får en regning ? Har ikke praktisk erfaring med de nye reglene, så jeg vet ikke hvordan det gjennomføres sånn rent praktisk og hvor mye forsinkelser det skaper..

Hei
Jeg har bestilt via "post" noen ganger, aldri hatt noe problemer med det og alltid fått varene. En stund siden sist så jeg husker ikke akkurat hvor lang tid det tok. Tror det var et sted mellom 1 til 2 uker den gangen.

Nå er det vel endret "toll" regler fra 1 til 2 månder tilbake. Hvor det skal betales mva for alle kjøp fra utlandet, tidligere var det jo unntak for lave beløp. Usikker på hvordan det slår ut, mulig at pakken din ligger en stund på et "toll lager" før du får en regning ? Har ikke praktisk erfaring med de nye reglene, så jeg vet ikke hvordan det gjennomføres sånn rent praktisk og hvor mye forsinkelser det skaper..
Jeg forstår, er første gang jeg bestiller så ville høre andres erfaringer. Takk for godt svar. Får se hvordan tollreguleringen går. Er jo bare 25% mva så er ikke krise.

• Liker
Reaksjoner: daghoi
jeg har som regel ventet mer enn 14 dager på bestillinger fra Creation og det var ikke covid-tilstander. Ikke hold pusten.