Bestilt meg et par ikke-sveitsere

Medlem
25. okt. 2009
Sted
Oslo
Heisann! Ny bruker her, fint å se et oppegående klokkeforum i aktivitet på norsk jord.

Jeg er forholdsvis ny hva klokkehobby angår, og forholdsvis fattig i og med at jeg er en klassisk student hva økonomi angår. Dermed holder jeg litt tilbake på kjøp av nye Speedmastere og denslags som gjerne fordrer fast jobb og kikker etter rimeligere alternativer. Nå har jeg nettopp gått til innkjøp av hele to nye klokker. Den ene riktignok med ETA, men tysk, Stowa Antea:

stowa.jpg

Den andre kinesisk, Sea-Gull. Jeg var vel i min uvitenhet litt skeptisk til et kinesisk maskineri, men måtte vedgå fordommene når jeg leste om alle som hadde bestilt og var topp fornøyde. Jeg har ellers snoket en stund på klokker som Longines Master Collection med månefase, og denne har en litt lik stil, med den for meg fascinerende månefasekomplikasjonen og faktisk med 'column wheel'-kronograf, noe som vel er ganske sjelden i denne prisklassen? (korriger meg om jeg tar feil her). Uansett, drøye 400 dollar føler jeg er et stort skup.

M199S-1.jpg

M199S-3.jpg

Noen andre med erfaringer med disse to merkene? Har kanskje inntrykk av at det mest går i sportsklokker her (noe jeg selvsagt og trives godt med).

Gratulerer med to flotte klokker :D Absolutt et bra alternativ til dyre klokker når man er student :)
Flott urverk på kinaklokka :D

Et par virkelig nydelige ur! Og ikke minst velkommen!
Stowa har faktisk sveitsisk urverk: eta 2824. Et prøvet og flott urverk.
Stowa er ii tillegg et historisk merke; de produserte de opprinnelige wwII piloturene på linje med Lange og IWC.
:D :D :D

Denne tråden hadde passert under radaren hos meg.... Gratulerer med flotte tilskudd, Stowa er jo kjempeflotte klokker med masse historie og en dedikert og engasjert eier (Jörg Schauer) som lever og ånder for ur og urverk. Morsomt at det er flere som har hatt en kinesisk idé her også, jeg fikk meg en kineser i går!

Håper det blir en masse bilder ved ankomst!

Takk for velkomsten! Det triste er jo at det er litt ventetid for Stowaen, den kommer ikke før slutten av januar.

Stipey: usseagull.com er den autoriserte amerikanske forhandleren, og de har fantastiske priser. Sammenlignet med den europeiske siden er det ganske sensasjonell prisforskjell (og de shipper jo hit, så ingen grunn til å velge noen andre).