Betale hva for en 3035? Se bilde

Hei.

Ser på en Sub 3035 i blå two-tone. Hva er det fornuftig å gi for en slik? kan nevne at den er helt original, i bra stand og med sertifikater og boks... Den er også godt holdt, minimal slitasje.

http://www.google.no/search?hl=no&b..._upl=2922l8156l0l19l17l0l13l0l0l218l671l0.2.2

Muligens at det er en liten modellnr-misforståelse ute og går. 3035 er et urverk fra Rolex. Om jeg ikke tar helt feil kom dette urverket i 1982 og ble erstattet av 3135 i 1988 (iflg. kilder på TRF).

Klokken du sikter til er en Submariner TT blå. Ut fra urverket så er det vel en 16803. Prisen er avhengig av årsmodell, stand, tilbehør, etc. Et bilde av, evt. en link til den aktuelle klokken vil være til hjelp for å fastsette verdien :)

Muligens at det er en liten modellnr-misforståelse ute og går. 3035 er et urverk fra Rolex. Om jeg ikke tar helt feil kom dette urverket i 1982 og ble erstattet av 3135 i 1988 (iflg. kilder på TRF).

Klokken du sikter til er en Submariner TT blå. Ut fra urverket så er det vel en 16803. Prisen er avhengig av årsmodell, stand, tilbehør, etc. Et bilde av, evt. en link til den aktuelle klokken vil være til hjelp for å fastsette verdien :)

Riktig at det er en 16803! Og den er i veldig bra stand, og har med sertifikat og boks. Årsmodell vet jeg ikke ennå, men tenkte på ca-pris? 30k?

Riktig at det er en 16803! Og den er i veldig bra stand, og har med sertifikat og boks. Årsmodell vet jeg ikke ennå, men tenkte på ca-pris? 30k?

Et par spørsmål som dukker opp er:

- Er den i original stand (er det evt. byttet ut noen deler)?
- Hvordan er servicehistorikken?

Prisen kan være vanskelig å avgjøre, spesielt siden en del har høye forventninger til hva klokken deres er verdt. Originale papirer trekker alltid prisen opp.

Et kjapt søk viser at disse klokkene de siste par årene har vært lagt ut for mellom $3000 og $7500 på utenlandske fora, hvorav sistnevnte er rimelig urealistisk. Snittet ser ut til å ligge mellom $3500 og $4000 for et meget pent eksemplar. Siden norske bruktpriser ofte regnes ut fra prisen i $ + 25% mva, så vil det si mellom 23500 og 28000. Trenger den en service koster dette fort rundt 3500 kroner. Så får du selv avgjøre hva du er villig til å betale for den :) Det er uansett en utrolig fin modell!