Bezel-inserten falt av - forslag

Medlem
17. nov. 2010
Sted
Oslo
Etter å ligget på service hos Alf Lie gjennom det meste av 2011 oppdaget jeg i dag at bezel-inserten hadde falt av. Jeg var så heldig å finne den i god behold, men hvordan fester jeg den? Er dette noe jeg kan gjøre selv, eller lukter det nye runde hos Alfonso?

Anstein

Tja, det kommer sikkert litt an på hva slags klokke det er... ;)

På Rolex mener jeg å ha lest at den kan dyttes på plass med litt makt.

Dobbelsideteip.

Neida, gjør som boenna sier du, og får du det ikke til, stikker du til nærmeste AD før du bruker makt mot den.
Lykke til :D

Glemte jo helt det. Det er en GMT Master 16750. Prøvde å dytte den på plass, men må vel kanskje bruke litt makt?
Anstein

Se om du finner tips her.

[video=youtube;__y-IJt_IOY]http://www.youtube.com/watch?v=__y-IJt_IOY[/video]

Kanskje enklere om du tar hele bezelen av?

Nja, det er ikke alltid lettere med bezelen av og du risikerer å bøye inserten.
du må "massere" inserten på plass og bruke litt makt ( jeg har ofte brukt en relativ myk gjenstand som en tresleiv til å presse det lille siste)

Du må nok bare kjøpe ny klokke! :p

Hvordan løsnet bezelinserten? Det lurer jeg på...

Ellers er det vel bare å stikke innom Alf & co, dersom du er i tvil om hvordan du skal få den på plass? :)

Takker og bukker. Insert på plass ved hjelp av toppen av et 17. mai flagg, ømme tomler, samt en knekt negl. Kjøpe ny klokke? Tja, hvor for ikke. Skulle bare ikke ha fått kone og tre barn....

Hehe, det er så mangt et slikt flagg kan brukes til. Godt den smatt på plass igjen, vi får håpe den blir der.