Hei, kanskje noen her inne som kan svare. Jeg har en Seiko SKX en modell viden kjent for modding, eller personlige tilpasninger så det florerer som kjent mye ettermarkeds deler til disse. Det jeg ønsker er å sette min klokke i så original stand som mulig i og med at den er en tidlig modell, har eksisterende urverk som fungerer bra, men krystallen, eller glasset tror jeg med min beskjedne kunnskap er en tynnere variant enn originalt. (Den ser ut å mangle den velkjente Seiko falsen også) og med bezel insert på så ligger bezelen noe over glasset, kanskje en til to mm eller derimellom. (Se bilder) Jeg tenker å få byttet til originalt glass men før det hadde det vært greit å vite om glasset skal ligge helt i flukt/plant med bezelen (når insert er montert). (Jeg tenker ikke på keramisk insert, de er vel noe tykkere også har jeg hørt og vil vel med standard glass også komme høyere om ikke bezel er slankere.)
Er det noen her som har noen gode råd om hvilke tykkelse på flatt glass jeg trenger med original bezel og aluminium insert? Generelle råd og tips?
Er det noen her som har noen gode råd om hvilke tykkelse på flatt glass jeg trenger med original bezel og aluminium insert? Generelle råd og tips?