Bezel på PO ikke sentrert, løst hos Christensen

Medlem
4. des. 2012
Innlegg
76
Sted
Oslo
På mandag ramlet min "nye" PO 42mm inn med Fedex. Sendt hele veien fra USA av den vennlige kringkily på rolexforums. Når jeg fikk den så jeg at bezelen ikke sentrerte seg over 12 på skiva. Etter litt googling fant jeg ut at dette skulle være lett å fikse hos AD. Hos Larsen fikk jeg beskjed om at det var tannhjulet som var off, men at det var innenfor hva gjaldt tolleransegrenser for mekaniske ur. De kunne sende den til Omega etter jul for sjekk. Mindre fornøyd med dette svaret dro jeg til Christensen på storo. Thomas (tror jeg han heter) som jobber der sa han skulle sjekke om det var en enkel justering eller om fjæra måtte byttes. Han ringte meg dagen etter å kunne fortelle at alt var fikset, kostet ingenting. Han hadde renset opp inne under bezelen og polert selve bezelen.

Fantastisk service, hyggelig mann å snakke med, og i tillegg lidenskapelig opptatt av klokker:)

Herlig
 
Dette opplevde jeg på min PO som jeg hadde før også. Spurte en dame på Protid Paleet om dette var normalt. Hun bare så rart på meg og fnyste...tenkte nok at jeg var en petimeter og tulling...
 
De fleste som er over middels interessert i klokker blir kanskje stemplet som petimeter og tulling:) Jeg måtte solgt klokka hvis det ikke kunne fikses... Og jeg vet jeg ikke er alene om det.

Tenkte også det var greit å legge inn, slik at andre som har/får problemet kan løse det enkelt.
 
Hører mye bra om Christensen om dagen. Lurer på om jeg ikke skal ta meg en tur opp dit neste gang jeg skal ha meg en Omega/service på en.
 
Kjøpte klokke hos Christensen og har bare positive ting å si om medarbeiderne der! Hyggelige, serviceminded og kunnskapsrike :)