Bezelbytte på skx007. Holder på å bli gal!

Medlem
23. sep. 2013
Innlegg
22
Sted
Oslo
Hei kjære Asylanter :)

Jeg har gått til innkjøp av diverse bezel-inserts til min SKX007 på ebay, men sliter litt med siste skritt i avmontering av den originale inserten. Jeg får den ikke av bezelen. Hendene mine blør og den huden jeg hadde på fingrene ligger nå inne i bezelen.

Derfor spør jeg om noen her har noe erfaring med dette og noen kloke råd. Jeg begynner å bli i tvil om det faktisk er mulig å få av inserten fra den orginale bezelen.

(Ja, jeg har prøvd google, men mine ferdigheter innenfor søkemotorens verden har ikke gitt meg riktige treff)

Takk på forhånd :)
 
Hei kjære Asylanter :)

Jeg har gått til innkjøp av diverse bezel-inserts til min SKX007 på ebay, men sliter litt med siste skritt i avmontering av den originale inserten. Jeg får den ikke av bezelen. Hendene mine blør og den huden jeg hadde på fingrene ligger nå inne i bezelen.

Derfor spør jeg om noen her har noe erfaring med dette og noen kloke råd. Jeg begynner å bli i tvil om det faktisk er mulig å få av inserten fra den orginale bezelen.

(Ja, jeg har prøvd google, men mine ferdigheter innenfor søkemotorens verden har ikke gitt meg riktige treff)

Takk på forhånd :)

Fikk ikke helt med meg om det var bezel eller insert du dkulle ha av, men skitt au;

Hvis du har en smal og skarp kniv, (gjerne noe sånt noe)
6037909-to-slice-the-vegetable-sharp-knife-necessary.jpg
, og lirker den mellom kasse ob bezel ved kl. halv 8, for så å "jobbe" den litt frem og tilbake, og bøye den litt opp bør den poppe av.

Inserten sitter godt limt fast med en O-ring inne i bezelen, og denne kan fåes løs ved å lirke en kniv innenifra og undenifra. Jobb litt frem om tilbake med den, og eventuelt bruk kokende vann for å mykne limet.

Husk at du trenger lim-ring for å få ny insert til å sitte igjen! :)
 
Takk for svar, Crown Guard! Forstår det mye bedre nå.

Tror du det vil være mulig å bruke superlim? Da vil det vel kanskje bli et helvete når man skal ha det av igjen?
 
Takk for svar, Crown Guard! Forstår det mye bedre nå.

Tror du det vil være mulig å bruke superlim? Da vil det vel kanskje bli et helvete når man skal ha det av igjen?

Superlim burde vel fungere fint? Selv bruker jeg noe billig "universal lim" ræl fra nærbutikken som ikke akkurat har de beste hefteegenskapene, men det fungerer nå!

Men hvis du skal bruke super-lim hadde jeg bare tatt små dråper på 3 punkter. Latt det tørke, for så å sjekke om det hefter noe bra. Etter at det er sjekket kan du sette den på!

Forresten noe skikkelig herk å kneppe på plass den bezelen. Først på med "en side" så må du legge kassen på et teppe eller lignende og presse hardt ned med en bok eller lignende.
 
Bezzelen er tung å få av første gangen. Det er lurt med en kvass kniv slik at du før den helt inn imellom urkasse å bezzel.
Når man først har fått den av en gang bruker det å være lett å få den av.