Bezelskift på GMT 2

Medlem
11. jan. 2012
Sted
Oslo
Jeg hørte at det var mulighet for å bytte bezel på 1990 GMT master II hos bjerke for en ca 700 kroner(?).
Da mener jeg f.eks fra Coke til Pepsi eller fra Coke til den sorte osv.

Denne personen sa også at det var lett å skifte selv(??).

Kan dette bekreftes/avkreftes?

Selv syntes jeg klokken er fin, men skulle likt om man kunne bytte fra Coke til den sorte bezelen ;)

EDIT: Link til The Rolex Forum, men er det slik i Norge?

Det du gjør er at du ringer til Lervk og bestiller ny bezel, med litt øving bytter du selv på noen minutter. Grunnen til at du skal ta det med Lervik og ikke Bjerke er at Bjerke enten vil beholde den gamle bezelen eller nekter deg å bestille en annen farge enn den som kom orginalt på klokken. Lykke til

Her har du en ganske grei video:

[video=youtube;7Ev6DJT0P4U]http://www.youtube.com/watch?v=7Ev6DJT0P4U[/video]

Det du gjør er at du ringer til Lervk og bestiller ny bezel, med litt øving bytter du selv på noen minutter. Grunnen til at du skal ta det med Lervik og ikke Bjerke er at Bjerke enten vil beholde den gamle bezelen eller nekter deg å bestille en annen farge enn den som kom orginalt på klokken. Lykke til

Dette stemmer ikke helt. Fikk denne fra Bjerke i dag på spørsmål om de krever å beholde den originale bezelen.

Edit: Dette gjelder for GMT, mens det muligens er andre regler for Sub.

Hei
Vi krever ikke noe original i innbytte.
Ha en fortsatt god dag

Med vennlig hilsen

Nils Olav
Urmakermester

Urmaker Bjerke
Prinsensgt.21
0157 Oslo

Tlf: +47 22 42 60 50

www.urmaker-bjerke.no

Så bra, men jeg mener bestemt at du ikke får bestille pepsie om den kom med sort osv.

Den er grei, mener å ha hørt flere nevne dette, mulig jeg må vaske ørene mine. Takk for oppklaring.