bilder av seamaster 200m "SHOM" edit: nå 100% original SHOM

Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
Edit: nye bilder

Denne kom fra watchco med ploprof Visere. Fikk tak i originale shom Visere fra watchadoo på ebay. Etterpå ble uret levert otteren på Sandnes for bytte av visere pluss kjapp titt om verket trengte noen service. Noen dagers senere ringte de fra otteren og fortalte at uret var ferdig. Kudos til otteren for rask levering og watchco for å levere nyskrevet ur.

e2638374.jpg

7cecdd38.jpg

Mine fotoferdigheter er begrenset, men jeg prøver likevel å få tatt noen greie bilder av den nyevintage seamasteren min.

IMG_3253.jpg

IMG_3255.jpg

IMG_3256.jpg

IMG_3257.jpg

IMG_3258.jpg

IMG_3259.jpg

IMG_3260.jpg

IMG_3261.jpg

Gratulerer så mye med nytt ur, denne har jeg kun sett på sidene til WatchCo tidligere tror jeg. Flott å et "nytt" tilskudd på sonen. Har ikke noe kunnskap om dette uret, er det sånn å forstå at dette er forgjengeren til SM300?

Veldig kul Seamaster det der. Er det en NOS fra Australia?

Har vurdert denne selv. Jeg liker så godt Plongeur viserne!

Gratulerer så mye med nytt ur, denne har jeg kun sett på sidene til WatchCo tidligere tror jeg. Flott å et "nytt" tilskudd på sonen. Har ikke noe kunnskap om dette uret, er det sånn å forstå at dette er forgjengeren til SM300?

Denne kom senere faktisk, på begynnelsen av 70-tallet, mens sm300 var nesten 10 år forut denne og kom på 60 tallet

Veldig kul, absolutt! Liker denne kjempegodt, og mesh ser jo smashing ut på den!

Nydelig WatchCo-SHOM. Gratulerer! Bra du fikk satt på riktige visere. Hvilke visere var det WatchCo hadde satt på? Rart at de ikke hadde riktige visere i utgangspunktet?

Her er en fin artikkel (med masse bilder) som viser Seamaster Divers fra 1958 og frem til 2009. Tror han har fått med seg alle modellene faktisk... :)

Her fant jeg også ut hvorfor de heter SHOM:

"SHOM stands for Service Hydrographique et Océanographique de la Marine. The story goes that this model was ordered by the French for SHOM use. That's the story anyway - - it seems that this association was possibly exagerated. No one really knows how many were purchased by SHOM and how many went straight to retail."