Billig fullservice av Baume Mercier chronograph klokke i Oslo?

Medlem
26. april 2013
Sted
Oslo
Hei, er det noen som kan gi en anbefaling til steder som gir bra og billig service på mekaniske urverk, i Oslo?
Noen som har en ide på hvor mye disse stedene tar?

Jeg leverte klokka for å bytte låsemekanismen. Fikk også pris på full service av urverket... 6000 kr! :eek: Hvis man legger sammen pris på lås og service så begynner man å nærme seg det jeg ga for klokka for flere år siden.

Hvor vidt 6000 er mye...? Det avhenger jo av om hvordan urverk det er snakk om. Chronograph? Da er det helt grei pris. Du antyder også AR det er snakk om en lås. Det er også en del som koster. For et vanlig 3 viser urverk og en fin spenne. Tja. Er nok ikke så galt... En service er er håndverk av høyeste klasse. Det er ikke CRC som sprøytes inn. Det er, selv i enkle urverk, skruer og tannhjul som er mindre enn støvkornene som ligger under sofaen din. Disse renses, kontrolleres og smøres. Det er snakk om flere timers arbeid. Slik er det med mekaniske ur.

Etter en god service vil uret gå i mange år En service utført av en fagmann er derfor verd pengene. I alle fall "in the long run".

Regn med å legge noen kroner i dette, og for 6000 får si ikke en like fin klokke som det du har nå. La en fagmann utføre jobben. Du kan snakke med @Arcticboy. Han jar jeg brukt flere ganger. @Greg er også en meget dyktig fagmann som gjør topp arbeid.

Husk at det viktigste er ikke at regningen blir høy, men at jobben blir ordentlig utført. Kvalitet koster, nesten alltid. Arbeidet blir ikke bedre om regningen dobles.

8

6000 er uten ny lås, den kostet 2000 i tillegg. Det er en Baume Mercier Capland s8502. Hadde trodd 3-4k, men ikke 6k. Får høre litt rundt. Alternativet er å bare vente til jeg har bedre råd.

Hadde en lenger diskusjon i dag der temaet var priser på service. Vi fant vel ingen eksempler på «billig og bra». Tror at du, selvfølgelig med litt variasjon, får akkurat det du betaler for. Som i resten av livet. Bortsett fra enkelte Rolex og PP sportsmodeller. Der får du for tiden litt mindre enn det du betaler for :D

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Andreaskh
Baume Mercier Capland s8502. Chronograph.
Da må du regne med mer enn 4 laken.

8