Bilsnakk

20210212_143844.jpg

Hummer. Trodde de var dyre. Sjekka tilfeldigvis sidan det stod en utanfor endag. De er jo blitt billige. Harry?

God gammel (over 100 år) bilforhandler på østlandet. Vi har kjøpt litt bil, etter jaguaren kom i hus for et års tid siden. Flørter litt med å ha en vintage avdeling i bruktbilhallen vår.
Veldig kult! Regner med du har sett Laastad i Haugesund?

God gammel (over 100 år) bilforhandler på østlandet. Vi har kjøpt litt bil, etter jaguaren kom i hus for et års tid siden. Flørter litt med å ha en vintage avdeling i bruktbilhallen vår.
Tenkte jeg skulle på finn og myse litt jeg, du kunne ikke vært litt mer konkret. Som hvilken forhandler f.eks?;)

Toyota er flott om man skal fra A til B uten problemer. Så kan man ta på Ecco-sko, bilbuksa og ta seg en middag på Egon på veien hjem.

Alt sammen helt kompetente produkter fullstendig uten sjel.

Du tenker Egon er kompetent? Da er standarden satt lavt.

Du tenker Egon er kompetent? Da er standarden satt lavt.

For livsglede? Det var ikke jeg som begynte å snakke om Toyota!

Med unntak av enkelte sports- og luksusmodeller er Toyota døden. De kan når de vil! Men Rav4? Da har man virkelig ingen glede av bil.

"Men men men, de er solide og kvaliteten er høy og de har fornøyde kunder". Ja. Og en billig Timex-Quartz banker Rolex / Patek på alle fornuftige metrikker.

Selv om det er forsøkt å legge ballen død må jeg bare kommentere litt. Mine preferanser til bil passer nok ikke som hånd i hanske med filosofien til Toyota. Jeg har faktisk hatt Toyota en kort periode en gang i tiden og sjansene for at jeg kjøper det igjen er nok relativt små. Med unntak av et par utgaver synes jeg forøvrig også at Mercedes er veldig kjedelig og traust. Det betyr ikke at jeg synes Toyota eller Mercedes er dritt, men at jeg verdsetter andre egenskaper ved bil enn det de er spesialister på. Innimellom skulle jeg nesten ønske at jeg ikke brydde meg noe særlig om bil da det hadde vært usedvanlig mye billigere. Men vi må sammenligne epler og epler. Å sammenligne en relativt rimelig priset japaneser med tyske premiumbiler til minst dobbelt pris blir helt feil. Selvfølgelig skal man forvente en høyere opplevd kvalitet når prisen økes betraktelig og merket selv har brukt store midler over mange år på å formidle at de leverer produkter i premiumsegmentet. alt i alt koker det vel ned til preferanser, interesser og prioriteringer. Til slutt vil vil jeg nevne at min personlige erfaring er at de aller fleste bilmerker kan lære mye av kundeservicen hos Toyota. Den har jeg bare opplevd at blir matchet av et tysk premiummerke, og det er ikke et som starter på A, B eller M.

En meget god ide! når jeg spør mine forhandler(Lexus Romerike og BMW Lillestrøm) hvorfor de ikke har noe spennende/interessant i utstilling er svaret alltid, plass! Mao absolutt ingen grunn til at komme på ett besøk med mindre jeg skal kjøpe en ny bil, og når er det....
34BEEAAE-5229-4157-8B1E-9F3205E75506.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Session88
En meget god ide! når jeg spør mine forhandler(Lexus Romerike og BMW Lillestrøm) hvorfor de ikke har noe spennende/interessant i utstilling er svaret alltid, plass! Mao absolutt ingen grunn til at komme på ett besøk med mindre jeg skal kjøpe en ny bil, og når er det....
Vis vedlegg 237487
Vi er bortskjemte med nesten for mye plass, og vi har brukt 10 mill på å bygge ut bruktbilhallen også. Man kan alltid finne plass til en bil. Man trenger ikke 3 like biler i utstillingen. Vet at noen importører ikke liker at man har bruktbiler i nybilhallen, men da må man bare være litt kreative.

Vi er bortskjemte med nesten for mye plass, og vi har brukt 10 mill på å bygge ut bruktbilhallen også. Man kan alltid finne plass til en bil. Man trenger ikke 3 like biler i utstillingen. Vet at noen importører ikke liker at man har bruktbiler i nybilhallen, men da må man bare være litt kreative.

Antar du kjenner til Laastad i Haugesund som forhandler Volvo? Bygget opp en samling av klassiske gamle biler fra en rekke merker.

Laastad Classics: Haakon har samlet et knippe unike biler - i Haugesund (tv2.no)

• Liker
Reaksjoner: GT350, andres og hen