S
Slettet bruker 15873
Guest
Du kan bytte ut alle steder du har skrevet Porsche med Rolex.Jeg tør påstå at Porsche ikke er like stereotypisk som Rolex, så det blir feil å dra den sammenligningen.
Jeg har aldri hatt en Rolex på hånden og kommer aldri til å ha det, men har hatt 7 ulike porscher de siste 7 år.
Porsche symboliserer så mye mer enn et statusmerke og det å vise seg frem, slik Rolex har blitt.
Jeg er enig at en (nyere) 911 er veldig stereotypisk mann 30-50, jobber på Aker brygge, dress og sleik. (Ps: jeg har aldri eid en)
MEN, porsche har så mange ulike modeller i porteføljen som gjør at du møter mange ulike typer mennesker med ulik bakgrunn bak rattet. Felles er et ønske om å eie/kjøre kvalitet som gir en stor kjøreglede i hverdagen.
Vi snakker om pensjonister som har kjøpt seg en Macan S på sine eldre dager, familier som kjøper en cayenne for å ha plass til alle barns samtidig som man får plass til alt man trenger til hytta, eller panamera som kjøres av alt mulig.
Jeg sier som @Klokkegutten over; jeg fatter ikke hvorfor ikke flere kjører panamera! Jeg har hatt 3 ulike opp igjennom årene og flere bekjente har kjøpt panamera etter å prøvd mine. En veldig god allround bil med plass til mer enn man skulle tro.
Og for å ikke glemme alle gamle 911’er som eies av entusiaster som har hatt en guttedrøm i alle år og vokst opp med en plakat av Porsche på rommet.
Og om man frekventerer de ulike Porsche center rundt om så ser du stor diversitet blant kundene.
Jeg tråkker sikkert på noen tær her inne, men siden du begynte @kvasbo så skylder jeg på deg;
Rolex kundene derimot består (i disse dager) stort sett av: pappagutter på BI, håndtverkere, personer av utenlandsk opphav og de menn som er i en vanlig jobb, men skal ha noe på armen som de tror viser at de er mer vellykket enn de er.
Den siste kategorien er det vel flest av…
Og så vil jeg påstå 1/1000 Rolex eiere er entusiaster som også har en profil her inne. Genuint interessert i merke og dens historie etc.
Og identisk kan du bytte ut alle steder du har skrevet Rolex med Porsche.
Dine klassifisering av Porsche eiere og Rolex eiere er - i mine øyne - rett og slett latterlig.
«Pappagutter fra BI» «dress og sleik»
Klarer ikke å ta det seriøst selv om jeg legger godviljen til.
Med mindre du kan komme opp med statistikk og undersøkelser som underbygger det?