Birthyear klokke fra 1981

Medlem
6. sep. 2017
Sted
Rogaland
Hei.
Har sett etter klokker fra 1981 for å ha min egen Birthyear klokke.
Problemet er at jeg finner ikke så mange og de jeg finner faller ikke i smak. Tidlig 80-tall stilen treffer ikke så godt

Noen som har noen forslag?

Omega Speedmaster er jo alltid innertier, og Rolex hadde mye fint, men klart da koster det endel. På den tiden hadde quartz klokkene tatt knekken på mange av de mer rimelige merkene.

Her er f.eks en Rolex Air King fra 1981 som er en relativt rimelig Rolex, skal man opp i Submariner etc må man betale vesentlig mer

http://www.watchfinder.co.uk/Rolex/Air-King/5500/3991/item/95543

Selv ville jeg uten tvil forsøkt å finne en Omega Speedmaster.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: breden1212
7A1D1569-621A-4B78-8E4D-BB0A047BC55A.jpeg

Submariner 16800 fra 81 skal være ganske greit å få tak på. Flotte klokker med vintage feel som fint kan nyttes slik som man bruker moderne klokker. Første serien med Submariner som hadde safirglass. Klokkene er robuste og anvendelige. Prismessig får du de nok fra ca 60k (service skive, nye visere e. l) til 75-80 (komplette med originale visere, bezel og skive)

• Liker
Reaksjoner: breden1212
Du er nok som meg født i en vanskelig tidsepoke. Jeg er født året etter og har trålet utallige forum om samme problemstilling. Det er åpenbart at quartz danket ut mye i disse årene. Det finnes noe morsomt i klassen 0 - 20 000, men det representerer jo ofte som du selv nevner en stilepoke som kan diskuteres.

Jeg tror det er vanskelig å komme utenom de store klassikerne om du ønsker noe som tåler tidens tann i denne perioden. Således er det kanskje fornuftig og heller kose seg med letingen samtidig som man setter litt til side hver måned. Etterhvert som du kommer nærmere målet har du også et større budsjett.

For min egen del er det vel egentlig Omega Speedmaster, diverse Rolex og IWC(Ingenieur fra denne tidene er dessverre fryktelig dyrt) som står igjen som aktuelt.

Selv har jeg brukt utallige timer på Rolex 5513. Dette står igjen som den store vinneren for meg. Jeg aner ikke om jeg kommer til å finne et eksemplar som treffer på alt jeg ønsker meg en dag, men gud som jeg koser meg i jakten. For en klokke...

Lykke til i jakten!