Birthyear

Medlem
8. juni 2013
Innlegg
130
Har endelig fått skaffet meg en 1976 modell. Når man skal ha en rolex ifra 1976, kan man ikke velge og vrake i modeller, men derimot ta det man får Var så heldig å finne en komplett en med begge bokser, original pusseklut, hangtag med serienr på, to rolex hefter, kalender, og selvfølgelig punched papers/certificat som er stemplet februar 1976.
Det er en 1601 og ute på boksen er det merket med hvit sirkel som indikerer hvit urskive. Nesten ikke noe slakke i jubilee. Er en samler som har hatt den mesteparten av tiden. 2 eiere før meg. Hva vil verdien på noe sånt være, ikke nødvendigvis i kroner og øre, men sett i forhold til en 1601 fra 68(som er en gjenganger i datejust-verden) med ikke noe tilbehør?
 
Gratulerer med flott og komplett birthyear. Post bilder, vi vil gjerne se :)

Jeg tipper +/- 25K. Komplett pakke kan utløse kjøpelyst over denne prisantydningen, men da må nok timingen stemme og så hjelper det om den er servet de siste to-tre år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Hei, og takk for svar:) den er servet sist i 2011. Om verdien på den er ca25k, har jeg ihvertfall ikke gjort et røverkjøp, og da undrer jeg på hva en datejust uten historikk og tilbehør har for verdi:) på en så "gammel" rolex så har jeg inntrykk av at B+P er nesten ikke eksisterende her på det norske markedet ihvertfall :) har eid ett sted mellom 30-50 rolex de siste 3-4 årene, og har i utgangspunktet ikke skulle solgt en eneste en, men så dukker det opp noe jeg får lyst på, og prioriteringen endres. Denne her er jeg rimelig sikker på at jeg vil beholde :)
 
DJ er vel en typisk innstegsmodell, altså manges første Rolex. De mest pengesterke samlerne tiltrekkes da kanskje ikke i like stor grad som ved f.eks. en full-set vintage sub.

Tror derfor ikke full-sett gir noen ekstrem verdiøkning, men finner du en kjøper født i februar -76 så betaler han sikkert litt ekstra for hele pakken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Robertd