Bjerke åpner i Paleet

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Bjerke åpner ny butikk i Paleet!

http://www.urmaker-bjerke.no/no/om_bjerke/hva_skjer/%C3%85pningsfest+med+ny+butikk.9UFRvQYw.ips

Spennende å se hvor tilgjengelig denne butikken blir. Et av mine ankepunkt mot Bjerkes lokaler i KJ er at det er en liten bøyg å ta mot til seg for å gå ned i kjelleren og be om å få se på klokker. Håper at dette vil bli en åpnere butikk som gjør vindusshopping lettere for førstegangskjøpere (og oss andre). Selvsagt må jo dette balanseres mot sikkerhet, regner med at de har brukt mye tanke og penger på å sikre verdiene.

Stusser dog litt over utvalget: Hublot, Breitling, Omega, Tudor og Tag Heuer. Hvorfor ikke trekke Panerai, Rolex, Patek og JLC opp av kjelleren? Det er muligens sikkerhetsaspektet, vet ikke. Eller så satser de bevisst på "inngangssegmentet" (det er kun her på TS at en klokke til 30k er inngang til noe som helst :D) i konkurranse med Protid.

Kan vi med dette tolke at Bjerke satser tyngre på Tudor? Meget bra i så fall, vil gjerne prøve Heritage Black Bay på hånda :D

Jeg håper å kunne ta meg en tur på mandag :D

Bjerke åpner ny butikk i Paleet!

http://www.urmaker-bjerke.no/no/om_bjerke/hva_skjer/%C3%85pningsfest+med+ny+butikk.9UFRvQYw.ips

Kan vi med dette tolke at Bjerke satser tyngre på Tudor? Meget bra i så fall, vil gjerne prøve Heritage Black Bay på hånda :D

Jeg håper å kunne ta meg en tur på mandag :D

Heritage Black Bay var en modell som har gått under min radar, men som jeg tente umiddelbart på!
Jeg kunne gjerne sett at diameteren var på noe mer enn på 41 mm... Men den må vel på håndleddet før man ser om det er riktig. Noen som vet hva den koster rundt om i EU?

http://www.hodinkee.com/blog/2012/3...eritage-black-bay-reference-7922r-full-s.html
"Tudor Heritage Chronograph still retails for over $4000 - it's 4200 CHF to be exact" ca 25' NOK + MVA.
The Black Bay comes in considerably below that, which will make this watch even more attractive and much more approachable to those out there that want the look of a vintage Submariner, but with modern day sensibilities.

The Tudor Heritage Black Bay will retail for 3250 CHF on a steel Oyster bracelet and 2950 CHF on a leather strap, and both of those prices INCLUDE VAT.

Stiller meg særdeles kritisk til valg av kulturelt innslag ifbm åpningen. Konsert av skranglebandet Katzenjammer......;)

Katzen er jo dødskult :) Håper jeg får tid til å stikke innom.

Spennende. Så blir det vel kanskje å treffe et forummedlem på andre siden av disken også.

Så kult! Jeg trodde i utgangspunktet at vi kom til å se en av de store på Steen og Strøm, men Paleét er jo second best ;) Er enig med deg, Anders. Merkelig at de ikke tar med seg flere merker til denne butikken. Uansett er det kult at de utvider i Oslo :)

Må innrømme at jeg har en liten guilty pleasure for Hublot og det blir kanskje letter og kikke hvis jeg slipper turen ned i kjellern :oops::eek:

Jeg tar meg en rask tur kl 18 idag :D Håper å se noen kjente ansikter der!

Jeg rakk aldri åpningen, men tok turen innom i dag. Det har jo blitt en lys og åpen løsning, meget bra! Ble tatt godt i mot av to entusiastiske damer, som viste meg rundt og inviterte til prøving (av klokker, altså).

Tudor hadde fått en fin plass i butikken, det fortjener merket! Prøvde Black Bay på lenke. Den kunne fint blitt meg meg hjem :D Nydelig ur, til riktig pris. Dette bør bli en god konkurrent til Seamaster. Den matte skiven med gilt detaljer var helt fantastisk!

Tudor+Heritage+Black+Bay+Baselworld+2012+%25282%2529.jpg

Måtte ta en tur innom her idag siden jeg var i nærheten. Utrolig hyggelige folk på jobb som viste fram og pratet i vei. Jeg har aldri sett så mye på Tudor før, men jaggu og dette var fine klokker! Falt veldig for Tudor Fastrider
42000--d_42_chr_s_black_index_42000--b_42_fabric_strap_42000--hg_42_chr_grey_red_42000.jpg

Sjekk også filmen på denne siden på hvordan de lager natoremmer! (trykk pil på siden til du kommer til videoen)
http://www.tudorwatch.com/en/fastrider/#