Bjerke artikkel i DN uke 31 2018

Bjerke betaler kinesiske guider for å lose kinsere inn i butikken. De har også ansatt den kinsesisk selger, og gir ut info om priser osv. til guidene slik at klokkesultne turister får til å handle mest mulig effektivt - til rundt 70 millioner året for å være eksakt.

Ok. Takk! Har det påvirkning på tilgjengelighet av populære stålmodeller eller kjøper de mest de dyreste?

Tipper kineserene går mer for klokker ala dette.

85F6B41C-BBD4-4ABB-90C7-330E11FF7992.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
De kjøper akkurat det samme som oss. Patek og Rolex mest ettertraktet i følge artikkelen. Kliss likt utvalg i Asia etter min erfaring.

Lurer på om de har noen Rolex/Patek 'under' disken forbehold disse ? Noen som vet ?
Nei jeg tror ikke det.
Sist jeg var innom så var det også en "busslast" med kinesere der samtidig. Jeg spurte da "min kontakt" hva disse egentlig kjøpte, han svarte - "alt vi har liggende i hylla".

For oss som står på "de evige ventelister" på de hotteste sportsmodellene, så tror jeg det er en stor fordel at Bjerke i tillegg har et stort eksport salg. Dermed oppnår de et høyere salgsvolum enn det Norske markedet normalt er i stand til å fordøye - og på den måten blir tilgodesett med flere ur av de mer populære modeller som vi venter så utålmodige på.

Innom Bjerke igår for en hyggelig "prat", de har nå ansatt en selger som snakker flytende kinesisk(mandarin, hun er fra Kina) for å møte "busslastene", ellers var det som ventet ikke noe "nytt", møtte den nye selgeren rett innefor døren og ble naturligvis spurt på haltende norsk om hun kunne hjelpe, jeg sa spøkefult at jeg ville ha en GMT Pepsi i stål, hun skjønte vel ikke helt spøken. Uansett var det som alltid hyggelig i kjelleren og jeg fikk tid til en "wristshot" på oppfordring fra en også "fersk" og hyggelig selger. (Submersible´n ble nok litt snau i 42 mm men et godt alternativ til YM i rose egentlig.) NB dato var ikke stilt.

Vedlegg

• IMG_4542.JPG
    IMG_4542.JPG
    119,6 KB · Visninger: 0
Var innom Bjerke sommeren for 2 år siden for å kjøpe en Explorer. Satt og pratet med selger en god stund før det kom inn en gjeng med asiatiske turister. Det ene paret i gruppen skulle ha 2 x Patek, hvorpå jeg ble forlatt av «min» selger for at han skulle hjelpe disse turistene. Jeg ble sittende alene og observere en god stund, hvorpå de tryllet frem 2 stk Patek til dette paret. Etter 10 min. alene gikk jeg derfra uten at det ble handel på meg.
Siden da har jeg ikke satt min fot i den butikken.