Bjerke Bergen: Ros & spennende info

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
13.016
Sted
Gullkysten
Da suget etter å prøve en Daytona føltes ekstra sterkt i dag fant jeg ut at jeg ville stikke innom Bjerke.

De hadde diverse Daytonas og faktisk en i SS og sort skive som jeg liker best (denne var solgt). Tuklet lenge og vel med denne; heldiggrisen den som har kjøpt denne!

Jeg ble tatt i mot på svært hyggelig vis og var der i 40 minutter. Jeg fikk også prøve Exp II, DJ II osv, og det ble også en prat om
- nær forestående prisøkning på Rolex med 7 %
- at de antagelig kunne skaffe en SS Daytona til nåpris om jeg var interessert (fristende...)
- at man var svært oppmerksom på Tidssonen og det som rører seg her, herunder at enkelte har meldt om noen mindre gode episoder (sannsynligvis blant mange andre vellykkede handler) og at de diskuterte dette og ønsket å være skjerpet
- at man diskuterte muligheten for å arrangere egen TS-kveld hos Bjerke i Bergen (noe jeg mente ville være meget populært)
- jeg fikk også med det de hadde av kataloger og nyeste WatchTime.
-++

Alt i alt en særdeles hyggelig visitt og all honnør til betjeningen/innehaver for dét!

Besøket gjorde det ikke mindre fristende å handle hos AD for å si det slik :cool:

Og ja, Daytona frister ikke mindre etter dette :)
 
Altid hyggelig å høre om hyggelig opplevelser hos AD'er:) Spennende med evt TS-dag for dere i Bergen også!

Når det kommer til pris på denne Daytonaen har du vel mulighet til å få noen prosenter vis du henvender deg andre steder også før prisøkningen;) Hørt om denne prisøkningen lenge nå, så vi får vel se når den kommer...
 
+1

Eg var og innom Bjerke i Bergen for nokre veker sidan.
Ei positiv oppleving.
Kjekt å snakke med service instillte selgerar som ikkje har det fortravelt til å prate og forklare.

Har og veldig god erfaring med Protid på Galleriet.
Urmakeren der strekker seg langt for at kundane skal bli fornøgde.
Dei jobbar og med å bli AD for nytt merke.

Skjer ting i Bergen :)
 
Jeg synes det er spennende at tidssonen kan fungere som en slags "forbrukerinteresseorganisasjon", og økte service, få TS-rabatter osv. og fungere som et slags kollektivt korrektiv - så lenge vi ikke er urimelig kravstore :cool:
 
+2

Var innom Bjerke en tur, for 2 dager siden for å få justert en lenke. Møte en meget hyggelig dame som tok jobben på strak arm. 5 min senere var klokken justert. Spurte så om hun skulle ha noe for bryet, et smil sa hun :) Vet ikke om dette er vanlig praksis da jeg er ny i gamet.

Swiss
 
Og hvor meget med rabatt fikk de for dette innlegget?:D

Neida, flott at du fikk en hyggelig opplevelse. Håper denne resulterer i en unboxing av klokken du nevner fordi jeg har nemlig siklet på den selv.

- at man var svært oppmerksom på Tidssonen og det som rører seg her, herunder at enkelte har meldt om noen mindre gode episoder (sannsynligvis blant mange andre vellykkede handler) og at de diskuterte dette og ønsket å være skjerpet

Vel, som en av de enkelte som ytret min misnøye ang Bjerke her på TS, synes jeg dette er hyggelig lesning. Da jeg opprettet tråden valgt jeg å legge den i SP slik at den ikke skulle ligge til alles skue i tilfelle det kun var jeg som var en grinebiter. Jeg hadde jo på forhånd lest innlegg her inne som ikke talte til Bjerkes fordel skrevet av det jeg oppfatter som kjernen her inne. Dette var imidlertid ikke noe jeg tenkte på da jeg i min iver etter å få reparert klokken min. Faktisk hadde jeg glemt det helt, og dessuten er alle anmeldelser til en viss grad subjektive. Vi oppfatter ting forskjellig. Det som overrasket med var samsvaret mellom tidligere negative opplevelser beskrevet av andre, og den jeg selv hadde.

Mogens påpekte en del viktige poenger i tråden jeg opprettet, og dette har jeg full forståelse for. Sikter da til forpliktelser ifht å være en AD, og ting som ligger utenfor betjeningens kontroll.

Det jeg absolutt ikke finner meg i, og som vil være direkte årsak til at jeg velger andre AD'er i fremtiden, er mitt møte med Bjerkes filial i Prinsensgt. Slett kundebehandling er slik jeg bare avskriver og holder meg unna. Klarer de ikke tilfredstille meg ved et enkelt kronebytte, tviler jeg på at de er stand til å ivareta meg ved et klokkekjøp, noe som ville kreve mer av dem fra min side.

Eneste grunnen til mer eder og galle fra meg nå er at Bjerke åpenbart leser dette, og at jeg ønsker at de bør få en mulighet til å korrigere enkelte punkter som hemmer foretakets ve og vel. Altså Prinsensgt har noe å lære av Bergen.

Avslutter med litt ros til Bjerkes filial i Karl Johans gt. Noen som har merket seg at utstillingsvinduet der kanskje er en smule TS orientert? Gikk forbi der forleden, og Gud så mye snacks de hadde. Paneraier og Jaegere så langt øyet kunne se, og som gjorde seg bra i levende live

Og, måtte utlyste stilling i Prinsens gt besettes av en TS'er slik at jeg kunne få lyst til å handle der igjen.:idea:
 
Tror nok at de fleste utsalgssteder i landet har noe å lære av hverandre, noe mer enn andre. ;)

Jeg har masse positive erfaringer med Bjerke i Bergen i forhold til service på ur og kjøp av tilbehør. Er også innom med ugjevne mellomrom. Resulterer stort sett alltid i klokkeprat, men har de mye å gjøre går jeg helst i fred og titter litt. Har jo tross alt ikke tenkt å handle ur fra dem med det første.

Men, alle erfaringer jeg har er ikke 100% heller. Føler meg f.eks mer komfortabel med å skifte baretter på urene mine selv en å la noen der ordne det. Det har stort sett resultert i riper hos Bjerke. Hadde også ett ur der på service som senere falt av armen min, barettene ble ikke byttet på servicen. Jeg hadde uret på nato men begge barettene falt av samtidig. De var ikke helt frisk lenger og burde nok vært byttet. Men det er nå uansett en diskusjonssak. Mindre tilgivende er det småsure skuldertrekket jeg fikk i retur da jeg fortalte det. Ikke en veldig god kundebehandling, og den hendelsen innbyr ikke til å kjøpe dyre ting derfra. Det har også skjedd at kontakt ikke har blitt fulgt opp i forbindelse med kjøp av forskjellig tilbehør. Er nok mer effektivt å besøke dem enn å sende mail.

Til nå er hvertfall mine erfaringer sånn at jeg nok kommer til å benytte meg av dem når jeg skal ha butikkferskt ur neste gang. Det er en butikk jeg gleder meg til å besøke.
Uansett er det kjekt å høre at de her i Bergen begynner å bevege seg litt i forhold til TS og slikt også. Er rart hvordan de lar Lervik ha en (nesten) monopolsituasjon på nett.. Bare sammenlikne nettsidene f.eks. Det er også noe jeg vet imponerer hvertfall en high end produsent. Lerviks nettsider altså.
 
Jeg har kun gode erfaringer med Bjerke. Fått rabatter og sett på mange klokker og pratet. En gang hentet de to kokker over fra Oslo som jeg fikk se på. Har også vært på verkestedet og fått hyggelig omvisning der.

De har også til meg nevnt GTG for Tidssonen.

Men har også hørt om mindre gode erfaringer fra andre. Også de rimelig objektive som fra rousp. Håper de tar dette til etterretning.

Det er ikke jeg som har kjøpt Daytonanen men har vært svært nær et par ganger! Er svært usikker på alle de polerte delene... Men nå venter vi i spenning på Basel!
 
40 min intensiv flørting med damene på Bjerke? :)

Jeg synes det er spennende at tidssonen kan fungere som en slags "forbrukerinteresseorganisasjon", og økte service, få TS-rabatter osv. og fungere som et slags kollektivt korrektiv - så lenge vi ikke er urimelig kravstore :cool:

WIS unite!
 
Godt å høre at de er oppdatert og følger med hva som skjer på nett, og har et ønske om å forbedre seg. Klokke-miljøet i Norge er ikke så stort at det gjør noe.
 
Mulig du er en god kunde Arild :)?

Har også meget god erfaring med Bjerke Karl J.


Har kun handlet en klokke og tre windere. Men de har sikkert oppfattet meg som potensiell kunde, ja. Har alltid kommet brukte klokker og klokker de ikke har på min arm.
 
...

Jeg ble tatt i mot på svært hyggelig vis og var der i 40 minutter. Jeg fikk også prøve Exp II, DJ II osv, og det ble også en prat om
- nær forestående prisøkning på Rolex med 7 %
- at de antagelig kunne skaffe en SS Daytona til nåpris om jeg var interessert (fristende...)
...


Det der hørtes rett og slett ut som et dårlig salgstriks :p AD´ene vet sjelden om prisøkningen før de nye prislistene kommer. Da det er kommet prislister relativt nylig, tror jeg ikke at denne prisøkningen er så fryktelig nært forestående ;)

Prisøkningen kommer vi nok til å se til høsten, når de nye modellene fra Basel 2012 kommer.

For øvrig svært hyggelig å høre at du har en positiv erfaring med Bjerke Bergen. Jeg har selv hørt fra flere at service og personal her ligger et par hakk over dem som befinner seg lenger øst :)
 
Det der hørtes rett og slett ut som et dårlig salgstriks :p AD´ene vet sjelden om prisøkningen før de nye prislistene kommer. Da det er kommet prislister relativt nylig, tror jeg ikke at denne prisøkningen er så fryktelig nært forestående ;)

Prisøkningen kommer vi nok til å se til høsten, når de nye modellene fra Basel 2012 kommer.

For øvrig svært hyggelig å høre at du har en positiv erfaring med Bjerke Bergen. Jeg har selv hørt fra flere at service og personal her ligger et par hakk over dem som befinner seg lenger øst :)

Jeg tviler på at det blir noen særlig prisøkning (i kroner) så lenge den norske kronen er så sterk som den er nå om dagen.
 
Var innom i salget og svensken er skikkelig hyggelig. Kunnskapsrik og behagelig. Gamlemor er av gamle skolen, skikkelig selger men intensjonene tror jeg er bra. Ellers vil jeg si at jentene har vært litt uheldig med meg. Fikk "aldri" besvart epost om nytt klokkekjøp, som resulterte i at jeg kjøpte brukt. Svar kom når jeg var innom for å bestille lenke til godbiten. Da var klokkekonto slunken, og sparing fortsetter. Det blir for slett. Men tillitt øker og tror jeg blir til å handle første skikkelig dyre hos Bjerke i Bergen når feriepenger, bonus og skattepenger har samlet seg. Har null problem med å sende mine klokker til svensken for service. Han oser tillitt.


Tafset du på en solgt klokke?
 
Var i Bergen i går og fikk tid til å gå innom Bjerke. Fikk veldig god oppvartning av damen i butikken, spørsmål om jeg ville ha med det siste nummer av Watch World (dvs et Breitling-opptrykk). Svært positiv opplevelse. Nå synes jeg at servicen på Karl Johan også er bra, spesielt hos Atle, men dette var kanskje hakket over :)
 
Personlig har jeg bare en ting å utsetter på Bjerke i Bergen, og det er at utvalget er langt bak det man kan finne i Oslos gater.. Menmen..
 
Har selv god erfaring med servicen der. Hyggelige og hjelpsomme, og urmakeren er veldig bra. Men kunnskapsnivået på de bak disken kunne vært høyere. En kamerat var innom og spurte etter originalreim til en datejust. Han ble sjokkert over hvor lite de kunne svare på. Han fikk bl.a. svar som "vet ikke om det finnes remmer til denne". Ikke alltid lett å ha full oversikt på alle modeller og tilbehør, men på Rolex Datejust? :roll: