Bjerke

Medlem
9. des. 2010
Et godt minne;

For ca. tredve år siden (jeg er 44 år nå..) gikk jeg inn hos urmaker Bjerke på Karl Johan. Jeg syntes det var så mange usannsynlig stilige klokker i utstillingsvinduet og tok altså mot til meg og gikk inn.

Der ble jeg møtt av en høflig, vennlig mann i dress. Han så sikkert at jeg ikke hadde råd til å kjøpe noe som helst i butikken hans, men det lot han seg ikke merke med. Han tok seg tid, viste meg noen klokker og lot meg holde dem i hånda. Han forklarte meg forskjellen på et chronometer og en chronograf, bl.a. Det var godt for en keitete tenåring å bli møtt med denne respekten. Mannen sto rett og slett stil med klokkene han solgte:)!

(Konfirmasjonklokka ble kjøpt litt lenger ned i gata, på hjørnet av Grand Hotel. Husker ikke hva butikken het, men det ble et enkelt Citizen ur... Gjorde nytten sin det, men hadde jo mer lyst til å plukke ut en konfirmasjonsklokke hos Bjerke..)

Jeg var i Oslo tidligere i år, og tok naturligvis turen innom Bjerke.

Her kom jeg inn i olabukse og en stil som kan tilsies å være litt shabby i forhold til finanseliten. Hjalp kanskje ikke saken at jeg stanket en tanke gammel full (Rammstein konsert dagen før). Det sagt, jeg fikk prøve og se på hva jeg ville. Hadde en lang hyggelig prat med betjeningen, og fikk sett på en hel del av Paneraier, AP`er, og faktisk en PP Nautilus :)

Ja, jeg må også si at jeg opplever betjeningen på Bjerke som meget imøtekommende og serviceinnstilt.

De viser gladelig frem klokker, også de gangene jeg har gjort det klart at jeg kun er der for å titte!
:):)

Enig, var innom å spurte om å se på en Rolex Prince, sa klart og tydelig fra om at jeg ikke hadde tenkt til å kjøpe den, men litt etter stod jeg med en rosegull Rolex Prince på hånden. Eneste negative jeg har på Bjerke er en dårlig opplevelse på service utført på en Breitling.

Urmaker Bjerke i Prinsensgate har fortreffelig service, flaggskipet i Karl Johansgate skuffer voldsomt. Jeg har sagt det før, en urmaker av dette kaliber skal være 110% proff, når ansatte hos Rema 1000 er mere proffe på kundebehandling og oppfølging så sier det sitt !!

Det hjelper ikke at de prøver å smiske seg inn hos TS med å være "vertskap" for en Rolex GTG, skammelig dårlig er svaret på hvordan avdelingen i KarlJohan er.

Regards
AW

Jeg har god erfaring med bjerke. Fikk sett og prøvd masse Panerai, fikk også katalog og bok. Avd Karl Johan dette.

Min erfaring med besøk hos Bjerke på Karl Johan er utelukkende positiv :) Hyggelig og imøtekommende personale :)

At verkstedet bruker over 2 måneder på service på en Pam, det er en helt annen sak :p

Hos Bjerke har jeg opplevd utrolig sprikende nivå på service, fra fantastisk til direkte fornærmende dårlig. Synd, men sånn er det.