Solgt Blå Tudor Submariner 79090

Medlem
26. feb. 2014
Sted
Bergen
Säljer min blåa Tudor Submariner 79090, en perfekt vintage beater. Klockan är en B560XXX serial, dvs från 1994. Det var också då klockan såldes enligt garanticertifikatet.

När klockan var inne för service skedde en olycka med urtavlan. Därför har klockan nu en ny original service dial med Luminova. Även visarna blev bytta till Luminova. Pärlan i bezel inserten lyser ganska bra i mörkret den också, troligen bytt vid en tidigare service. Klockan fick full service hos Lervik i augusti 2015, och urverket går precis som det ska.

Klockan sitter på original 9315 länk med 11 led, 380b ändled och Tudor lås. Som är att förvänta är det lite slark i länken. Med följer också original inner och ytterbox, samt garanticertifikat, service kort, och bekräftelse från Lervik att urtavla och visare har blivit bytta. Som en bonus följer orginalurtavlan i tritium med. Den ser helt OK ut, förutom att en av timmarkörerna fått röd färg på sig. Möjligt att den kan göras ren igen??? Och, jag lägger också med en använd rem från Bulang & Sons med blå söm som passar väldigt bra till klockan.

Pris sätter jag till 26.5K inkl. frakt. Gärna F2F handel i Bergen.

Bilder från dagens:

Bilder från idag (ingen vidare kvalitet):