Trukket Blancpain Fifty Fathoms 40mm VURDERES solgt

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
02.jpg

NB: DETTE ER IKKE EN VANLIG SALGSANNONSE.

Jeg har mulighet til å få kjøpt en komplett Blancpain FF 50th Anniversary. Det er jo stas, men jeg har jo en nesten identisk klokke fra før. Min Blancpain Fifty Fathoms Concept 2000. Spørsmålet er om det er verdt merkostnaden å bytte den ut med 50th Anniversary-en. Derfor dette innlegget! Jeg lurer på hvor mye jeg evt kan få for min FF. Så dette er ikke en salgsannonse, men jeg ønsker å vite hvor mye noen er villig til å gi for Concept-en min. Det vil være avgjørende for om jeg skal ta steget opp til 50th Anniversary. Om mellomlegget fra Concept-en min opp til 50th Anniversay blir "akseptabelt", kommer jeg til å kjøpe 50th Anniversary, og DA blir det salg av Concept-en :)

Merke, modell og år:
Blancpain Fifty Fathoms Concept 2000. Usikker på år, men mener modellem ble lansert i 1999?

Spesifikasjoner:
Referansenummer: 2200-6530-66
Kassediameter: 40mm
Urverk: Calibre 1151
Gangreserve 100 timer
Vanntett til 300m

Merk at dette er samme urverk og kasse som 50th Anniversary, samt de senere limiterte 40-millimeterne som Mil-spec, Ocean Commitment III, Barracuda etc..

Dokumentasjon og historikk:
Kjøpt av GG her på sonen for noen år siden. Uten boks og sertifikat, men med Blancpain serivceboks, og servicedokumentasjon. Servet i 2021 for ca kr 30 000,-. Servicen ble så dyr pga ny skive som utgjorde nesten kr 23 000,-.

Tilstand:
Klokken er i særdels god stand! Ny skive som er "sylskarp", og bare må oppleves. Ikke minst lumen!!! Generelt pen tilstand. Glasset er perfekt med særlig bra AR-coating (lite gjenskinn).

Leveringsomfang:
Klokken min kommer med original lenke og bezel, som vist på bilde. Dessuten sitter det på en original bezel fra en Mil-spec. Disse er ikke mulig å få kjøpt ny, men jeg har fått kjøpt en brukt som ble byttet på service. Prisen jeg betalte må sies å være uanstendig høy for en bezel, men jeg synes likevel den er verdt det :)
Forøvrig følger det med en særdeles pen X-71 lenke, som jeg har kjøpt ny, og som også er uanstendig dyr. Mener Bjerke skal ha ca 50 000 for en slik lenke nå. Denne lenken passer Mil-spec, Barracuda, Ocean Commitment III og de andre 40mm FF-ene. Totalt har jeg betalt langt over 100k for klokken inkludert service med ny skive, lenke og Mil-spec bezel. Men så er det også blitt en nydelig "bastard" :). Jeg kan også antageligvis få tak i en blank krone til den. Merk at det er fort gjort å bytte tilbake bezel og lenke til de originale, om man skulle ønske det. Klokken funker også utmerket på nato og gummirem.

Så da er altså spørsmålet om noen ville vært interessert i å kjøpe klokken min, og til hvilken pris! Kom gjerne med uforpliktende "bud" på hva du kunne tenkt deg å betale for den :) Kanskje selger jeg den da, om prisdifferansen opp til 50th Anniversary ikke blir alt for stor. (Blir uansett en vanskelig vurdering, da 50th Anniversary ser ut til å trenge service, muligens nytt glass, og muligens ny bezel, så det er jo et potensielt dyrt usikkerhetsmoment).

Prisantydning:
Jeg har fått beskjed om at jeg må ha en prisantydning. Det er jo svært vanskelig og jeg ønsket primært å la markedet komme med prisantydningen. Men for å si noe så er ønsket pris 100k, men jeg er interessert i alle bud og prisforslag, selv om de skulle være betydelig lavere :).

Legger ved noen bilder av klokken med forskjellige lenker, bezeler og remmer :)

Vedlegg

• 04.jpg
    04.jpg
    231,8 KB · Visninger: 0
  • 06.jpg
    06.jpg
    225,6 KB · Visninger: 0
  • 08.jpg
    08.jpg
    182,6 KB · Visninger: 0
  • 10.jpg
    10.jpg