Det er rart med det, at klokkesamlingen bare vokser og vokser, og ikke minst når klokker er på service. I vår sendte jeg denne Blancpain-en til service. Da gikk det som det måtte, og ny klokke kom inn i mellomtiden. Nå er Blancpain-en tilbake fra service igjen, og jeg tør knapt prøve den på armen, av frykt for å bli fristet til å beholde den. Så den går rett ut på markedet.
Klokken som selges er en nydelig Blancpain Léman 2100 Military Dial. Dette er en imponerende sak men et urverk med 100 timers gangreserve, i en slank og pen kasse! Kommer rett fra service hos Blancpain i Sveits, via Bjerke. Skiven er en såkalt "Military Dial" med arabiske tall. Jeg elsker denne skiven! Den var "hovedattraksjonen" for meg da jeg kjøpte klokken
Merke, modell og år:
Blancpain Léman 2100 Military Dial, antageligvis fra rundt år 2000.
Spesifikasjoner:
Modellnummer: 2100-1130M-71
Verk: BP caliber 1151
Gangreserve: 100 timer
Kassediameter: 38mm uten krone
Avstand mellom lugs: 20 mm
WR: 100m
Tilstand:
Klokken er svært pen! Den kommer rett fra service og er i topp stand, med to års garanti fra Blancpain. Skiven ble skiftet på service, pga en flekk på 2-tallet. Man kan se denne prikken på bildene der klokken er på nato, som er tatt før servicen. Klokken kommer på en meget pen X-71 lenke med 11 ledd (ingen halv-ledd, men kan kjøpes hos Bjerke). Kvaliteten må oppleves
Dokumentasjon og historikk:
Jeg fikk klokken i en byttehandel tidlig i vår. Tidligere eier er en bekjent av meg, og han har også mange gode referanser på ulike klokkeforum. Han importerte klokken fra USA, og moms skal være betalt. Jeg har imidlertid ikke kvittering på det, men den kan muligens fremskaffes om ønskelig. Selv brydde jeg meg ikke om det på en klokke som dette langt utenfor garantitid. Av dokumentasjon på klokken finnes papirer og kvittering på service via Bjerke. 2 års garanti på servicen.
Noen linker det er verdt å sjekke ut:

Flashback: the Leman series (part 1) - The Blancpain Blog
This is part one of an overview on the Blancpain Leman series, concentrating on the first generation made between 1994 and the early 2000s

Sted:
Ås, men kan gjerne sende klokken.
Pris eller bytteverdi:
Vanskelig å sette pris på denne synes jeg! Klokken er nylig servet for ca 15 000,- og i topp stand. Jeg prøver på 55k, men bud mottas med takk
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending med EON, eller straksbetaling ved F2F.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette med det.
Vedlegg
-
04.jpg245,8 KB · Visninger: 0
-
06.jpg222,1 KB · Visninger: 0
-
08.jpg244,7 KB · Visninger: 0
-
10.jpg196 KB · Visninger: 0
-
12.jpg137,4 KB · Visninger: 0
-