Blancpain: Mixed service.

Medlem
14. sep. 2011
Hadde handlet meg en ny reim til min Fifty Fathoms da jeg synes den originale canvasreimen er litt "skjør" og ønsker ha den tilgode ved evt salg.
Da jeg skulle bytte reim viste det seg at den ene 4mm hex skruen var knekt.
Sendte en mail til Blancpain Le Brassus hvor jeg spurte om de kunne hjelpe meg eller videreformidle kjøp av 2 sett stolper og skruer.
Fikk aldri noe svar...!!!!!

Da jeg var i Paris for 3 uker siden dro jeg innenom Blancpain Boutique ved Place Vendome i håp om å få kjøpt 2 sett med skruer og stolpe.
Til og begynne med var alt veldig vanskelig og jeg måtte kontakte Le Brassus og de kunne ikke garantere posten osv.....
Da jeg forklarte mannen at dette blir helt håpløst når Le Brassus ikke svarer og han som Blancpain forhandler ikke kunne ordne det. Etter litt stillstand og han fikk tenkt seg om, ba han meg om å notere navn og nummer, så skulle han se hva han fikk til.

4 dager etter hjemkomst fikk jeg en telefon fra Blancpain Paris hvor de bare skulle kontrollere at mine opplysninger var korrekte. Da det var i orden, skulle de sende meg 2 sett. Da jeg spurte hvordan jeg skulle betale for delene, fikk jeg en hyggelig melding om at...Nei her skulle det ikke betales noe.
Noen dager etter var de i postkassen...:D

Det endte heldigvis med at inntrykket av Blancpains service ble snudd....:D

Har du noen ekstra til meg? Jeg trenger to nye jeg også. Tips til hvem jeg kan ta kontakt med?

Veldig bra det ordnet seg for deg!

Har du noen ekstra til meg? Jeg trenger to nye jeg også. Tips til hvem jeg kan ta kontakt med?

Veldig bra det ordnet seg for deg!

Desverre Mathfjeld, skal bruke begge selv.
Blancpain mannen nevnte at det var forskjellige stolper og skruer til de ulike modellene. Min Air Command Flyback hadde 2 skruer mens andre Fifty Fathoms bare hadde 1 skrue.
Som sagt fikk jeg ordnet det med litt plunder i Paris.
Siden jeg ikke fikk svar fra Le Brassus ville jeg kontaktet en Blancpain forhandler evt Franks ur i Stockholm. Han fører Blancpain.

Jeg fikk i går verktøy til å bytte rem på min FF i posten, det viste seg at på min klokke er det stolpe og kun en skrue på hver side. Jeg som var sikker på at det var som på din.

Se svaret jeg fikk Franks Ur under. Ettersom jeg har verktøyet som trengs for å bytte springbarsene er ikke det noe problem, men jeg vil så gjerne ha tak i ny fjær til bezelen uten å måtte sende inn klokken.

Hej xxxx!

Tack för visat intresse!

Det var tråkigt att höra att din klocka blivit förstörd. De externa delarna, alltså två sprintar och fyra skruvar, kan vi absolut skicka till Er. Dessvärre behövs det en speciell insektsnyckel som är enbart till för Fifty Fathoms och denna har vi ej rätt till att skicka iväg då det enbart är auktoriserade återförsäljare som får inneha dessa. Även klickfjädern som gör att bezelringen roterar blir svårt att ordna. Vi rekomenderar att Ni vänder Er direkt till Blancpain istället och skickar klockan dit. Börja med att mejla deras after sales avdelning och fråga hur du ska gå till väga och beskriv ditt problem.

Adressen till Blancpain är:
Blancpain SA
Chemin De L’etang
CH-1094 Paudex, Switzerland

Denna mejladress kan du kontakta:
Brigitte.walther@blancpain.com

Mvh

Sofia Lundgren

Franks Ur
Drottninggatan 39
111 51 Stockholm - Sweden
Tel:+46 8 10 07 18
Fax:+46 8 21 89 58
Email: info@franksur.com
Web: www.franksur.com

Jeg var i kontakt med Blancpain i forrige måned i forbindelse med en reparasjon/service, og fikk beskjed om å kontakte Swatchgroup Norge. Swatchgroup ville da stå for forsendelse til fabrikken og retur. Adressen er

Swatch Group Norway
Postbox 143, Kalbakken
Stålfjæra 26
0902 Oslo

Tel: +47 22 91 85 50

Har du bestilt BP´s eget "Strap change tool"...? Evt. hva kostet det.
Siste jeg sjekket kostet det ca. 4000,- inkl. gummireim.

Kjempebra service fra Franks ur.
Her fikk du antakelig også en adresse som blir svart på, i motsetning til den de har på hjemmesiden.

Forstår godt terskelen for å sende uret til Sveits er høy. Ikke unormalt at man kan forvente opp til 6 mnd. før det er tilbake igjen.
Var selv i kontakt med Swatch Group´s verksted på Kalbakken i håp om at de kunne ta evt. reparasjoner.
Her fikk jeg til svar at BP ble videresendt til Sveits.

Jepp, veldig bra service av Franks!

Jeg kjøpte ikke strapkittet, leste på nettet at de tok 800 pund, og det er jo galskap. Har en gummirem fra Hirsch også kjøpte jeg disse:
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=230733917024

Har også lest at BP gir bezelfjær gratis fordi det ryker veldig ofte. Om du googler BP FF bezel issue kommer det mange treff. Dessverre.

Det settet har blitt såpass dyrt nå.
Bestilte også hexnøkler men fra et RC-bil firma.
Den linken du henviste til ga meg svar på noen små issuer som jeg har på min.
Min bezel er også i det hardeste laget samt de små hvite støvkornene som ble nevnt. Jeg har desverre 3 små mikro korn som synes såvidt i en bestemt vinkel og lys. Men ikke nok til at jeg er uten klokken opp til 6 mnd.

Jeg var i kontakt med Blancpain i forrige måned i forbindelse med en reparasjon/service, og fikk beskjed om å kontakte Swatchgroup Norge. Swatchgroup ville da stå for forsendelse til fabrikken og retur. Adressen er

Swatch Group Norway
Postbox 143, Kalbakken
Stålfjæra 26
0902 Oslo

Tel: +47 22 91 85 50

Stålfjæra 26? :D ;)