Endelig er min bling ferdig!
Jeg vokste opp med en far som alltid bar en stor signetring i gult gull med initialene hans på fingeren som jeg synes var sååå kul når jeg var liten, og hadde alltid sett for meg å arve denne en dag. Dessverre ble pappa rammet av demens, og for et par år siden så mistet han ringen - til min store fortvilelse. Den siste tiden av sykdomsbildet gikk alt for fort, og vi mistet han alt for ung. I forbindelse med hans bortgang og at jeg arvet en liten slump penger, så bestemte jeg meg for å ta steget og anskaffe meg min egen signetring som et slags minne om pappa.
Spørsmålet var om jeg skulle forsøke og gjenskape den han bar ut i fra hukommelsen (har ingen bilder av den som viser gode detaljer), eller om jeg skulle se på ringen som et symbol og gjøre den til noe eget. Valget falt på det siste.
Jeg har blitt mer og mer fan av britisk håndverk og kvalitet de siste årene, og bestemte meg for å få laget meg en ekte britisk signetring med arven, som bærer etternavnet vårt. Etter mye research og dialog med håndverker fikk jeg i dag bilde av det endelige produktet: En klassisk oxford ring i solid 14 karat gult gull med håndgravert våpenskjold, crest og navnet vårt. Gleder meg til å sette den på fingeren når den ankommer fra England!
Vis vedlegg 394564