Blitt hektet! Vil ha mer...

Medlem
15. juni 2012
Innlegg
5
Jeg er ganske fersk her på forumet. Det vil si, jeg har lest side opp og side ned i flere uker/måneder, uten å komme med noe feedback. Føler at jeg er moden for å bidra og spørre litt her etter som interessen har blitt "ekstrem".
Nå har jeg bestilt to nye ur, mine første mekaniske ur! En sommerbeater og en klassisk diver. Unboxing kommer senere.

MEN... Nå vi jeg ha enda et nytt ur og jeg trenger litt hjelp fra dere erfarne og dyktige!
Uret jeg er på jakt etter skal ha en hvit skive, børstet/blank sølv/metallic bezel, omtrent 41-43 mm. Veldig gjerne safir på baksiden(elsker å se uret jobbe). Og veldig gjerne passe godt til en brun rem.

Til forskjell fra mange av dere "traverene" her, så har jeg ett litt strammere budsjett... (DESSVERRE)
Valget hadde ikke vært vanskelig om lommeboken ikke hadde ropt. Har fått en viss forkjærlighet til IWC, men det er langt frem i tid.

Prisklassen jeg håper på er rundtomkring 2-4000.

Noen som har noen innspill til hva jeg kan få til denne prisen? Har kikket litt på Steinhart, men de blir litt vel massive.
 
Denne til 770 dollars. 44mm.

SqualeTiger064W2L.jpg



Denne til 390 dollars. 44mm.

Ollech&WajsOceanMasterVin2L.jpg




http://www.gnomonwatches.com/
 
Hvis du ikke er på utkikk etter en diver ville jeg tittet på denne fra Steinhart. (Til tross for at jeg registrerte at du var litt tvilende til størrelsen)

401418609MCII_roman_01.jpg
 
For å ta det først som sist:

Det du bør gjøre er å øke budsjettet ditt. Så bør du spare opp litt til. Deretter øke budsjettet noe mer. Etter dette bør du utvide budsjettrammene noe. Så bør du kjøpe en brukt sub (Rolex submariner) for det er den du uansett vil ha ;)
 
Stowa Marine Original. Reim og deployant er fra The Watch Boys.

4669585011_5bb89b3973_b.jpg


4669584995_44e6eaa2f0_b.jpg


4669584983_e5ae3e343f_b.jpg


Litt over budsjettet ditt, men mye klokke for pengene. Urverket er et pålitelig Unitas-verk med høy finish (cotes de genève, blå skruer, gullbelagt STOWA logo, balansehjul med vektskruer etc) og svanehals regulering.
 
For å ta det først som sist:

Det du bør gjøre er å øke budsjettet ditt. Så bør du spare opp litt til. Deretter øke budsjettet noe mer. Etter dette bør du utvide budsjettrammene noe. Så bør du kjøpe en brukt sub (Rolex submariner) for det er den du uansett vil ha ;)

Hvorfor tror du en Submariner er den hellige gralen til trådstarter?
 
Hvorfor tror du en Submariner er den hellige gralen til trådstarter?

Det var et forsøk på spøk. Hvis du går igjennom en del tidligere tråder angående råd om klokkekjøp vil du se hvor ofte "hvis du bare legger på litt til kan du heller kjøpe deg en brukt sub" kommer opp.

Det var derfor jeg la inn en ;)
 
Det var et forsøk på spøk. Hvis du går igjennom en del tidligere tråder angående råd om klokkekjøp vil du se hvor ofte "hvis du bare legger på litt til kan du heller kjøpe deg en brukt sub" kommer opp.

Det var derfor jeg la inn en ;)

Da så. ;)

Har nemlig lagt merke til det samme..
 
Takker å bukker for hurtige og gode svar! Ikke det at noe svar kan være feil :)

Må innrømme at Stowa'en fant en plass i hjerterota. Litt over budsjett, men det er vel bare å ta til vett å spare litt?
Seiko klokka var også en lekkerbisk, tror den hadde blitt fantastisk på armen. Men har allerede en Seiko i "samlinga" og vil veldig gjerne utvide med litt annet snacks.
Steinhart'n var jeg i ferd med å bestille, men trakk meg. Den er utrolig lekker å vet at den sitter godt på armen, men igjen så er den litt for stor til å være "dressklokke".

Takk igjen for en hyggelig velkomst! Skal prøve å bidra litt mer i fremtiden :)

(PS: Jeg bare ventet på at noen skulle nevne den "brukte sub'en" :p)
 
Stowa er verdt hver krone. "Fordelen" er også at det er 2-4 måneders leveringstid, så du rekker å spare. :)

Anbefaler også en titt på Stowa Marine Automatic, som er både rimeligere og litt mindre enn Original (40mm men gir ikke inntrykk av å være liten på håndleddet).
 
MEN... Nå vi jeg ha enda et nytt ur og jeg trenger litt hjelp fra dere erfarne og dyktige!
Uret jeg er på jakt etter skal ha en hvit skive, børstet/blank sølv/metallic bezel, omtrent 41-43 mm. Veldig gjerne safir på baksiden(elsker å se uret jobbe). Og veldig gjerne passe godt til en brun rem.

Til forskjell fra mange av dere "traverene" her, så har jeg ett litt strammere budsjett... (DESSVERRE)
Valget hadde ikke vært vanskelig om lommeboken ikke hadde ropt. Har fått en viss forkjærlighet til IWC, men det er langt frem i tid.

Prisklassen jeg håper på er rundtomkring 2-4000.

Noen som har noen innspill til hva jeg kan få til denne prisen? Har kikket litt på Steinhart, men de blir litt vel massive.

Dersom du liker Stowa sine klokker, er jo også Laco og Archimede gode tips. Disse har jo akkurat samme type ur som Stowa med sine Marine/Navy-klokker.

Se f.eks på Laco Navy Watch her

€499 og tilfredsstiller dine fleste krav. 42 mm og 12 mm tykkelse, hvit skive og brun rem. Og safir på baksiden!
 
Hva med en sveitser, en Hamilton? En enkel jazzmaster får en vel inn innenfor ditt budsjett. Og de er mye klokke for pengene.
 
Hamilton er et merke som dukker opp her rett som det er, bruk søkefunksjonen.
Tror jeg bare har hørt om possitive respons på disse klokkene, så dette burde være noe å vurdere.