Bluebear

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
.
Patek Philippe Nautilus 5980 1a-014

En enestående klokke som jeg bare blir mer og mer knyttet til, bruker den mindre enn jeg egentlig har lyst til. Vil gjerne ta godt vare på den til neste generasjon, den brukes litt i helgene og til anledninger jeg synes det passer. Denne modellen er ikke lenger i produksjon.

DSC03231 (1).jpg

Audemars Piguet Royal Oak 15300ST

Begrepet “grail” knyttes ofte til verdi, denne klokken kan tale litt i mot dette. Selv om dette på ingen måte er en lavt priset klokke er likevel opplevd verdi mer betydningsfullt for meg når det gjelder denne. Denne modellen er ikke lenger i produksjon.

DSC03230 (1).jpg

Rolex Daytona 116515LN

Jeg har hatt Daytona tidligere og fant den gangen ut at det ikke var en klokke for meg, fant liksom aldri helt tonen. Det var da en stålklokke med sort skive. Sjokotona Daytona er noe helt annet, herlig kontrast og tone. Gløden som finnes i Rolex` Everose gull har en varm og fin spirit som sammen med den brune skiven og de sorte detaljene gjør denne klokken til en virkelig juvel.

DSC03227 (1).jpg

Rolex Submariner 116610LV

Dette er min favoritt og min beater. En Submariner i en eller annen utgave må jeg ha i samlingen. Har tidligere hatt en sort, både 16610 og 116610 men er nå veldig begeistret for denne grønne.

DSC03228 (1).jpg

Rolex Milgauss 116400GV

Det nyeste tilskuddet i samlingen. Har vurdert Milgauss tidligere og slått det fra meg men nå var tiden inne. Jeg har tidligere har Datejust II og likte den svært godt, Milgauss kan kanskje virke litt mer ungdommelig i designet enn DJII?
Jeg kan like godt innrømme det… Ja, Rolex er i ferd med å bli min favorittprodusent. Til tross for fabrikkmessig masseproduksjon og kanskje litt overpris på klokkene ;) Det er noe med presisjonen både på urverk, lenke og kasse som jeg liker godt.

DSC03229 (1).jpg

Swatch Sistem51 SUTB400

Morsom klokke, den burde være kjent for de fleste nå. En sentral skrue, 51 deler satt sammen av maskiner osv. :)

DSC03239.jpg

Redigert:
Det der er litt av en samling @Bluebear. Alle er meget gode representanter for sitt merke. Liker spesielt godt Nautilusen :)

Redigert av en moderator:
Fantastisk samling. Många klockor där som jag själv skulle kunna tänka mig. Ja, visst är det allt något speciellt med länkarna till Rolex.

Nydelig samling, med fine bilder og kommentarer.
Utdyp gjerne hvorfor du finner Nautilus'en enestående i samlingen og ellers (bortsett fra at den ikke lenger produseres selvfølgelig)? Og hva er poenget med Chrono på en Nautilus. Selv synes jeg nesten modellene uten komplikasjoner er mer elegante og attraktive i designet.

Det er bare å føye seg til talerne foran, dette er en utrolig lekker samling!

Nydelig samling, med fine bilder og kommentarer.
Utdyp gjerne hvorfor du finner Nautilus'en enestående i samlingen og ellers (bortsett fra at den ikke lenger produseres selvfølgelig)? Og hva er poenget med Chrono på en Nautilus. Selv synes jeg nesten modellene uten komplikasjoner er mer elegante og attraktive i designet.

@Bilanz Jeg vil tro at min smak og behag har mye av skylden for det, jeg liker vekten av klokken, designet og kontrasten på kasse og skive. Jeg liker den lille lyden som mekanikken i urverket lager når jeg starter chronographen, for ikke å snakke om lyden av rotoren som beveger seg rundt :D

Dette var sykt! Høy kvalitet, spennende og variert. Inspirerende.

Fantastisk samling @Bluebear:D
Husker godt når jeg var helt fersk på TS, at jeg hadde et spesielt godt øye for din Speedmaster From The Moon To Mars. Er det noen gang savnet?

Fantastisk samling @Bluebear:D
Husker godt når jeg var helt fersk på TS, at jeg hadde et spesielt godt øye for din Speedmaster From The Moon To Mars. Er det noen gang savnet?

Jeg savner den vel ikke men tenker at en Speedmaster må inn i samlingen igjen. :) @lantin