BMW X3 - Nybil

Medlem
13. des. 2012
Hei dere. Jeg kjøpte meg nybil for første gang for et par uker siden. En splitter ny BMW X3. Jeg tok ut bilen en mandag, og et sted mellom onsdag og fredag samme uke, begynte de å kjøre kampanje på xDrive. Jeg spurte hva det ville hatt å si for prisen på min bil, dersom jeg hadde handlet et par dager senere, og selgeren kunne bekrefte at jeg ville fått den 29500kr billigere. Jeg spør fint om noe kunne gjøres, men de kunne ikke gi meg noe som helst i ettertid. Shit happens.

Hva synes dere om dette? En kampanje er jo en kampanje, det skjønner jeg også, men når det er kun snakk om et par dager, så føles dette veldig urettferdig. Det er jo MYE penger det er snakk om, jeg kunne jo kjøpt en brukt 14060M for de pengene.

Alltid kjipt når slikt skjer, men veldig ofte så vet ikke forhandlere om dette før rett før kampanjen. De fleste vil nok være behjelpelig med en liten påskjønnelse hvertfall.

Jeg tenker at denne tråden kanskje hører hjemme på Bimmers.no men neppe på TS. Ellers et det alltid kjipt med dårlig timing på kjøp og salg. Bare spør Bruce Wayne som i 1976 solgte sin 10% eierandel i Apple for 800$....

Jeg tenker at denne tråden kanskje hører hjemme på Bimmers.no men neppe på TS. Ellers et det alltid kjipt med dårlig timing på kjøp og salg. Bare spør Bruce Wayne som i 1976 solgte sin 10% eierandel i Apple for 800$....

Du tenker på Ronald Wayne?
Bruce Wayne har så han klarer seg. Han er tross alt Batman

Neppe noe å gjøre med det, jeg hadde en lignende case med en TV som ble satt ned i pris noen dager etter bestilling, men før levering. Den var kjøpt på nett og Komplett så problemstillingen ift at jeg angret og bestilte på nytt. Dette gjelder bare med postordresalg, ved kjøp i butikk er man screwed.

Det verste er jo at selgeren garantert visste at denne kampanjen ville komme.
Skuffende av BMW. Ihvertfall burde de gitt deg litt kompensasjon.
Men de selger vel som hakka møkk om dagen så det gir de vel blanke i.