Bombene i Boston

Medlem
20. feb. 2012
Sted
Sunndalsøra
Vil terroren ingen ende ta? Nå er det vel ikke bekreftet fra det hvite hus enda at der er snakk om bomber, men hva annet kan det være som smeller på 3 forskjellige steder til samme tid, i samme by?

Til de som bomber sivile, enten det er i boston maraton, palestina, syria eller gaza, faen ta dere. Måtte fanden finne dere og ta dere.

Redigert:
Jeg er redd terroren ikke vil opphøre, med det første.

Men jeg stiller meg likevel bak din ytring - måtte gammel-erik sjøl finne de ansvarlige, og tukte dem på verst tenkelige måte i helvetes innerste sirkler!:mad:

Bomben i Boston bryr meg midt på ryggen.

Hvorfor er det ingen som skriver når det går av en bombe i Irak og 50 mennesker dør?

Eller alle de som dør i f.eks Afghanistan eller Syria hver eneste dag?

Fordi det skjer hver eneste dag. Og langt unna. Vi blir blaserte.

Forsåvidt også konfliktene i Nord-Mali, Nord-Niger, Tsjad, Casamance i Senegal og Caprivi-stripen i Namibia.

Uansett hvor skjev medienes vinkling er, så er det trist at det skjer i Boston.

Det er dessverre et relativt enkelt svar på det, Chalshus. Det er intet nytt i at mennesker dør av bombeangrep i Irak eller andre urolige steder. Derimot er det uvanlig at slikt skjer i Boston. I tillegg kommer andre faktorer som hvem man identifiserer seg mest med, en hvit kristen amerikaner, eller en skjeggete muslim.

Jeg sier ikke at det er noe man trenger å like, eller bør la være å protestere mot.

Med dette innlegget sier jeg på ingen måte at det som har skjedd i boston er "greit", men jeg sier meg enig med resten av folka her inne.

3 personer er døde! 3? Altså, meget synd for familiene til disse 3, men 3 stykker er ikke veldig mange.
F.eks Jordskjelvet som har vært nå i Pakistan. Der er hittil 34 bekreftet døde, og det bare i Pakistan.
Greit nok at dette er en naturlig hendelse, men sikkert godt over 100 som er bekreftet døde da uka er omme.

Vi lever i vår egen verden "her oppe" hvor 2,2 millioner feilmerkede leverposteibokser er en større nyhet en "4 syriske soldater drept i skuddveksling"

Men tilbake til Boston, så både tror og håper jeg at amerikanerne finner denne personen og lar livet hans komme til en ende.

Gaza, Syria, Irak, Boston, Oslo ... måtte kaffemelken skjære seg og trusa alltid sitte helt feil med etiketten foran og gnage dem på ballan på alle og enhver som synes at noen skal dø fordi de stemt feil, ber til feil eller gud er født i feil side byen/landet/verden.

Måtte deres quartzklokker sinke flere minutter per dag og TS fortsatt vare den gledens oase og upolitiske, hyggelige, kameratslige arena den er og alltid vært!

Kjente faktisk denne veldig godt på kroppen.... Var påmeldt Boston Maraton i år og har blitt oppringt av VG, Dagbladet, NRK etc i går og i dag siden jeg stod på deltaker listen. Kan takke et visst urmaker besøk i Tromsø i januar for at det ikke ble tur til Boston.... Tilfeldigheter....

Utrolig trist det som skjedde i Boston, helt syk ting å gjøre...

Håper ikke denne tråden sporer av i politisk debatt, noe av det fineste med hele TS er at det er fritt for politikk og opphetede diskusjoner om annet enn klokker. Det er nærmest den eneste arenaen jeg bruker der det konsekvent holdes slik, på FB og andre foraer er det ofte vanlig at folk diskuterer i det vide og det brede, noe som er slitsomt i lengden. Har selv mange politiske meninger, men er veldig godt å ha et fristed her.

Bare 2 cents altså, var ingenting i mot selve tråden, håper bare som sagt det holdes til saken i Boston og ikke blir en debatt om terrorisme og verdenspolitikk.

Utrolig trist det som skjedde i Boston, helt syk ting å gjøre...

Håper ikke denne tråden sporer av i politisk debatt, noe av det fineste med hele TS er at det er fritt for politikk og opphetede diskusjoner om annet enn klokker. Det er nærmest den eneste arenaen jeg bruker der det konsekvent holdes slik, på FB og andre foraer er det ofte vanlig at folk diskuterer i det vide og det brede, noe som er slitsomt i lengden. Har selv mange politiske meninger, men er veldig godt å ha et fristed her.

Bare 2 cents altså, var ingenting i mot selve tråden, håper bare som sagt det holdes til saken i Boston og ikke blir en debatt om terrorisme og verdenspolitikk.

Enig med GT - uansett hvor i verden folk blir drept er det en tragedie, helt uavhengig av om VG skriver om det eller ikke. Det er helt legitimt å gi uttrykk for sympati både med ofrene for denne bomben og ofre andre steder i verden. Det å diskutere hvem det er mest synd på er en øvelse i meningsløshet.