Bonsai!

Medlem
15. nov. 2014
Sted
Bærum
Nettopp kjøpt meg en Juniperus procumbens "Nana" på impuls etter en tur hos det lokale gartneriet med samboeren..

Noen som har noen erfaring som de har lyst til å dele? :)

Bli vant med å kaste bonsaier.. Tror jeg jobbet meg gjennom en 3-4 før jeg fant ett jeg greide å holde liv i :p Nøkkelen er å ikke gi det oppmerksomhet så lenge som mulig av gangen, ikke fall for fristelsen til å vanne for ofte :)

• Liker
Reaksjoner: trippelj og Teddy91
Her er hva ene Bonsai boka jeg har sier om arten. Navnet stemmer ikke med det du sier, men i directory så er det denne sorten det henvises til med navnet Juniperus procumbens. Selv har jeg hatt Bonsai i et par år, men hver gang så klarer jeg bare holde treet i live i ca 1 år, så dør de. Jeg vet ikke hva jeg gjør feil og det irriterer meg!!

TWhDdDA4.jpeg

Her er hva ene Bonsai boka jeg har sier om arten. Navnet stemmer ikke med det du sier, men i directory så er det denne sorten det henvises til med navnet Juniperus procumbens. Selv har jeg hatt Bonsai i et par år, men hver gang så klarer jeg bare holde treet i live i ca 1 år, så dør de. Jeg vet ikke hva jeg gjør feil og det irriterer meg!!

TWhDdDA4.jpeg

Jeg får ikke sett bildet du lastet opp? :(

Hvorfor nekter fruen, @Christoffer91 ?
Det koster ikke all verden, jeg betalte 195 for planten min :p
Har ikke kjøpt ordentlig krukke enda, det tar jeg etter eksamenstiden.
@Lemen Gartneren sa at jeg skulle sjekke med fingeren litt nedi for sjekke fuktigheten:)

Jeg får ikke sett bildet du lastet opp? :(

Hvorfor nekter fruen, @Christoffer91 ?
Det koster ikke all verden, jeg betalte 195 for planten min :p
Har ikke kjøpt ordentlig krukke enda, det tar jeg etter eksamenstiden.
@Lemen Gartneren sa at jeg skulle sjekke med fingeren litt nedi for sjekke fuktigheten:)

Er vel ikke prisen det står på (stor gutt styrer den biten selv, hvis ikke hadde det blitt 1xtimex på meg og ferdig med det ;)) men er vist "sært og stygt, passer vist heller ikke inn":p

Haha, sært og stygt faktisk :p
Det blir jo så pent når det går litt tid og den blir formet :)
Har du prøvd å kjøpe en sånn bitte liten ferdigbonsai og se hva hun synes `? :)

Nå gikk det!
Nei det er ikke helt den jeg har kjøpt..

http://en.wikipedia.org/wiki/Juniperus_procumbens

It is closely related to Juniperus chinensis, and is sometimes treated as a variety of it, as J. chinensis var. procumbens.[2][3]
media Blaauw er Chinese Juniper, og siden de er så nært beslektet er det sikkert derfor det er henvist til den siden i boka om Juniperus Procumbens.

Veldig pen busk, håper du får til å holde den i live! Jeg brukte en blanding av kattesand og god matjord 50/50 som jordblanding (etter tips fra boka).

• Liker
Reaksjoner: Teddy91
media Blaauw er Chinese Juniper, og siden de er så nært beslektet er det sikkert derfor det er henvist til den siden i boka om Juniperus Procumbens.

Veldig pen busk, håper du får til å holde den i live! Jeg brukte en blanding av kattesand og god matjord 50/50 som jordblanding (etter tips fra boka).

Kattesand? :p
Da får jeg gå til innkjøp av det :)
Takk takk, den er ikke helt ferdig enda. Må kjøpe ståltråd og lage noen stenger og binde den opp :) Får poste bilde når det er gjort :)

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91