Her er hva ene Bonsai boka jeg har sier om arten. Navnet stemmer ikke med det du sier, men i directory så er det denne sorten det henvises til med navnet Juniperus procumbens. Selv har jeg hatt Bonsai i et par år, men hver gang så klarer jeg bare holde treet i live i ca 1 år, så dør de. Jeg vet ikke hva jeg gjør feil og det irriterer meg!!
Jeg får ikke sett bildet du lastet opp?
Hvorfor nekter fruen, @Christoffer91 ?
Det koster ikke all verden, jeg betalte 195 for planten min
Har ikke kjøpt ordentlig krukke enda, det tar jeg etter eksamenstiden.
@Lemen Gartneren sa at jeg skulle sjekke med fingeren litt nedi for sjekke fuktigheten
Det er vel få ting som er like pent og klassisk som en velfrisert liten busk? (For ordens skyld snakker jeg om Bonsaien nå )Er vel ikke prisen det står på (stor gutt styrer den biten selv, hvis ikke hadde det blitt 1xtimex på meg og ferdig med det ) men er vist "sært og stygt, passer vist heller ikke inn"
Her er linken til bildet: http://bildr.no/image/TWhDdDA4.jpeg fungerer det da?
Haha, sært og stygt faktisk
Det blir jo så pent når det går litt tid og den blir formet
Har du prøvd å kjøpe en sånn bitte liten ferdigbonsai og se hva hun synes `?
media Blaauw er Chinese Juniper, og siden de er så nært beslektet er det sikkert derfor det er henvist til den siden i boka om Juniperus Procumbens.Nå gikk det!
Nei det er ikke helt den jeg har kjøpt..
http://en.wikipedia.org/wiki/Juniperus_procumbens
It is closely related to Juniperus chinensis, and is sometimes treated as a variety of it, as J. chinensis var. procumbens.[2][3]
media Blaauw er Chinese Juniper, og siden de er så nært beslektet er det sikkert derfor det er henvist til den siden i boka om Juniperus Procumbens.
Veldig pen busk, håper du får til å holde den i live! Jeg brukte en blanding av kattesand og god matjord 50/50 som jordblanding (etter tips fra boka).
Gartneren sa at jeg skulle sjekke med fingeren litt nedi for sjekke fuktigheten
Haha, er det innenfor å si?? xD
Det er fredag, og jeg drikker gin lemon på tom mage...