Bråkete urverk

Perilei

Støttemedlem
Medlem
24. mai 2015
Innlegg
636
Sted
NordNorgebygda
Hei.
Har hatt to klokker med ETA 2824 verk, en seiko med 6r15 og en Rolex. Kan ikke unngå å legge merke til at ETA klokkene laget mye mer støy en seiko og rolex-verkene. Min Certina kunne jeg ikke ha på soverommet da jeg hørte summingen fra klokken. Er det andre som har samme erfaring med ETA verk? Bare nyskjerrig på om det bare er meg som legger merke til slikt..
Ps: Jeg har veldig god hørsel... ;)
 
Jeg kan heller ikke ha klokka liggende på soverommet pga. tikkingen.

Når du skrev bråkete urverk, så trodde jeg først du mente bråkete rotor.
 
Her på hytta er det stille, stille om natten, og jeg hører 21600 bph fra Seiko Sumo på nattbordet. Det oppleves bare som en beroligende bånsull, men det er jo ikke ETA-verk i den ...
 
Har erfaring med et ETA-verk som tikket mye høyere enn Seikoene mine, men det er fortsatt ikke snakk om så lavt volum at det er ikke noe problem å sove en meter unna.

En Timex quartz jeg har derimot, skaper søvnproblemer fra andre siden av huset..
 
Min gamle vintage chrono (se "mine klokker") Bråker sånn den kan ikke være i rommet engang når den går. Hører ingen av de andre, og det er en salig blanding av inhouse, ETA på alle mulige BPH. Ligger i nattbordet hele gjengen.
 
Jeg kan høre verket i min Seagull 1963 Reissue selv når jeg kjører bil, hvis jeg hører etter litt. Det er bare sjarmerende.
 
Redigert:
Seagull 1963 ble faktisk tidvis for mye støy for meg. Gikk flere dager å lurte på hva som summet så ekstremt på hytta. Etterhvert fant jeg synderen i form av 1963 som jeg la ifra meg på samme bord hver kveld.
Certina ds action diver hører jeg derimot ingenting fra når den ligger på samme bord.