Bra deal eller ei?

Medlem
5. juni 2010
Sted
Østfold.
Fikk et tilbud om en 16613 TT blå, V09xxxx modell for 56k. Den var kjøpt i august 2010 av en AD. Ubrukt med alle merker inntakt.
Klokka er ikke min stil, da jeg har min LV til daglig bruk, så det er nok en ren investerings objekt.

Skjønner nå at det ikke er den beste investeringa.
Men er små/stor forelska i den klokka. Jeg synes det er den peneste klokka jeg har sett noen gang. Hadde tenkt å holde på den et par år, før jeg solgte den.
Hvor mye kan jeg by for den, for å tjene?

For å tjene? Godt under 50. For å eie og nyte? Rundt den prisen du har blitt tilbudt, kanskje litt lavere :)

Mener du 116613LB ? Den nye subben i TT? Hvis det er den du mener er det er svært god pris 56000,-
Det er et nydelig ur, ny pris på denne er i dag kr 80100,- Vil tro at det vil gå mange år før man event. finner slike under 50000,- TT er i skuddet nå, og blir mer og mer populært.
Nydelig klokke, har en selv :)

Dette er ikke noen megadeal, nei - snarere markedspris i øvre skikt.
Brilliantwatches (Jonny) solgte nylig en tilsvarende 713 V-serie GMT (de koster det samme) for ca den prisen. Han ligger fort 10% over privatmarkedet.
Jeg nå vil si at prisen måtte bikket under 50 før man kunne snakket bra deal.
Dette er modeller som jeg heller ikke har tro på vil bli ettertraktet i bruktmarkedet utover det 'normale'. I alle fall om man skal bedømme utifra tidligere TT modeller.

Klokka er ikke min stil, da jeg har min LV til daglig bruk, så det er nok en ren investerings objekt.

Med andre ord legger du denne på is, spør du meg.

Dette er ikke noen megadeal, nei - snarere markedspris i øvre skikt.
Brilliantwatches (Jonny) solgte nylig en tilsvarende 713 V-serie GMT (de koster det samme) for ca den prisen. Han ligger fort 10% over privatmarkedet.
Jeg nå vil si at prisen måtte bikket under 50 før man kunne snakket bra deal.
Dette er modeller som jeg heller ikke har tro på vil bli ettertraktet i bruktmarkedet utover det 'normale'. I alle fall om man skal bedømme utifra tidligere TT modeller.

Med andre ord legger du denne på is, spør du meg.

Ny pris i dag på GMTIIc 116713LN er kr 77400,- og på submariner 116613LB kr 80100,- Vil si at det ikke går å sammenligne GMT og Submariner da det er to forskjellige klokker. Vil si at 56000,- for en 116613LB er en bra pris.

Ligger en identisk TT sub til salgs her på forumet til denne prisen (56.5k). Den har lagt i et par måneder, så det er et tegn på at prisen er for høy. Rett prisede Rolexer er borte på dagen. I alle fall slik jeg ser det :)

Jeg mener å ha sett iallefall etpar stykker til rundt 50 på Finn, laveste har vel ligget på 48 - (men den lå ikke lenge)

Fikk et tilbud om en 16613 TT blå, V09xxxx modell for 56k. Den var kjøpt i august 2010 av en AD. Ubrukt med alle merker inntakt.

Denne klokken kostet 67k ny. Ikke spess god pris dette nei på den gamle modellen. Ikke vil det være noe samler objekt heller, TT modellene til Rolex blir aldri det. Dette er en klokke du kjøper for at du liker den blå fargen, og har tenkt å ha den som bruks klokke. Men en klassiker er det uansett, den blå fargen stikker seg frem ;) Maks pris for en brukt med SEL er rundt 35k, en "ny" 40k.

Regards :)
AW

Jonny solgte en for 61 nylig. min ligger ute til 56 noe jeg mener er en fair pris. selv om det er mulig å finne disse til 53 har jeg sett. (i sverige)