Solgt Breitling Chronomat GMT

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
02.JPG

Jeg ønsker å selge bølle-Breitlingen min :) Fantastisk flott og maskulin klokke med skikkelig "wrist-presence"! Kom inn i en byttehandel for noen uker siden, men må nå vike plassen for en annen nykommer som kom inn for noen dager siden :)

SPESIFIKASJONER
Modellnummer: AB041210/BB48-384A
Verk: Breitling B04 inhouse verk
Gangreserve: 70 timer
Kassediameter: 47 mm uten krone
Kassetykkelse: 18 mm
Avstand mellom lugs: 24 mm
WR: 20 ATM / 200m

HISTORIKK
Opprinnelig solgt hos AD i Thailand. Importert til Norge av Briljant Watches ("Jonny Rolex"). Forrige eier kjøpte klokken av han i juli 2016.

BOKS OG PAPIRER
Komplett: Inner- og ytterboks, instruksjonsbok, utfylt garantihefte fra AD, chronometer-sertifikat, servicehefte, kvittering for kjøp fra Briljant Watches (juli 2016), samt trykktest fra Protid (september 2016).

TEKNISK/KOSMETISK TILSTAND
Klokken er i svært bra stand både teknisk og kosmetisk. Svært pen i kasse og lenke med usedvanlig få merker etter bruk. Bezelen har noen små bruksmerker som man ser på bildene. Glasset har dessverre to små riper øverst oppe ca "kl 12 - 1", som sees på bildene. I bruk oppleves ripene mye mindre skjemmende enn på bildene. Jeg tenkte å kjøpe nytt glass til den før jeg kjøpte den og fikk et tilbud på dette fra Bjerke på 5500,- inkludert alt (glass, montering og trykktest). Etter å ha fått klokken på armen slo jeg det fra meg da ripene ikke oppleves så skjemmende - kun om lyset treffer dem litt uheldig.
Urverket ble sjekket før salg fra Briljant Watches og det var ikke servicebehov da, og det er ingenting som tyder på at det har forandret seg i løpet av et halvår. Jeg har målt klokken til godt innenfor COSC (+ ca 1-2 sek/døgn).

BÆREREDSKAPER
Original lenke med ekstra ledd. Original gummirem med Breitling-spenne. Jeg vil fremheve bærekomforten med gummiremmen som er svært myk og behagelig!

ANNET
Dette er en klokke som er bygget for å vare! Den kjennes ultrasolid ut. Nydelig utførelse av alle detaljer. B04-urverket er kjent som et fantastisk inhouse-verk! Til tross for sine 47 mm bærer klokken forbausende behagelig, særlig på gummirem! Det imponerer meg også hvordan Breitling klarer å lage en klokke som er så ekstremt lettlest under alle omstendigheter, til tross for en ganske "busy" skive!
Dette er forøvrig en limitert utgave av Breitlings Chronomat GMT, laget i 2000 eksemplarer. Dette er nr 103. Hovedforskjellen på denne og den "vanlige" er at denne har bakside i safirglass som gir innsyn til det praktfulle B04-urverket.

Les gjerne mer om klokken her:
http://www.breitling.com/en/models/chronomat/chronomat-gmt/
http://briljantwatches.com/en/items/show/?sku=1765

REFERANSER
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden. Se referanser her!

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Klokken ble solgt av Briljant Watches i juli 2016 for kr 47 000,- (http://briljantwatches.com/en/items/show/?sku=1765). Klokken hadde allerede da ripene i glasset. Etter det har forrige eier dessuten kjøpt en original Breitling gummirem til.
Klokken er ikke i salg lenger, men nypris på Chronomat uten GMT er ca 90 000,-. GMT-utgaven ligger over dette i pris.
Jeg tenkte 41k for min

Edit: Det strømmer inn med bytteforslag på finn.no, selv om jeg ikke har bedt om det. Så får åpne for bytter her også. Helst nedover, men oppover kan være aktuelt om det er noe som frister meg veldig. For tiden vil det nok helst være Rolex eller Panerai dersom bytte oppover.

Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending. Evt F2F Oslo på dagtid.
04.JPG
08.JPG
12.JPG
22.JPG
24.JPG
26.JPG
29.JPG
30.JPG
32.JPG
36.JPG
40.JPG
44.JPG