Breitling kjøp

Medlem
29. mars 2016
Sted
norge
Heisann

Driver å vurderer hvilken klokke jeg skal kjøpe som min første ordentlige klokke.
Har rocka d&g sean i en del år nå og begynner så smått å få råd til en av de klokkene jeg sikler på.

Etter alt jeg har lest og hørt om kvalitets klokker har ikke valget i hvilken klokke jeg skal velge blitt noe særlig letter, tvert imot mye vanskligere. I utgangspunktet var jeg super gira på en Breitling crosswind black roman dial. men lurer på om jeg heller burde gått for den nye utgaven chronomat 44 i forhold til kvalitet?
synes ikke skiva og bazelen er like fresh på den nye doh.

Og nå kommer vi til det store spørsmålet.
faller breitling noe enormt i pris?
noe som kan gjøre det dyrt om jeg evt vil bytte/selge klokken igjen.
noen som har noe peilig på hvordan crosswind har holdt seg i pris ifht prisen disse ble solgt for?
Burde man unngå å kjøpe breitling hos AD pga pris fallet?

Noen tips til hvordan man unngår å tape masse penger på disse klokkene?
ser for meg jeg kjøper en for 60.000,- og uka etter ligger de ute til 40.000,-

Eller vør jeg bare innse at jeg taper penger uansett om jeg ikke kjøper meg en rolex i stelle?

Generelt er verditap på Breitling høgare enn på Rolex som du nevner.
Er vell Rolex og Omega i "normale" prisklasser som held seg best i andrehånds markedet.

Hvis du er fokusert på Breitling som er en absolutt bra klokke, ha litt is i magen og kjøp en brukt en her på kjøp&salg. Jeg synes personlig det er svært fornuftig og kjøpe brukt - så lenge du holder deg unna Finn. Her på tidssonen er du tilnærmet garantert å gjøre en sikker og god handel.
Tom

• Liker
Reaksjoner: Tore og Preacher
Når gjelder Breitling så er nok @Tom Henriksen inne på rett spor her ja. Dessverre ( som breitling fan ) så faller Breitling av de vanlige modellene veldig i pris med en gang man plukker uret med seg tilbake over målstreken man nettopp gikk over på vei inn ( les. urmakeren eller butikken om du vil :D )
Så med mindre du har planer om å kjøpe noe limited, eller andre heftige versjoner så er nok bruktmarkedet en plass å titte først. Man kan få MYE Breitling for pengene på brukten, og for din del om du MÅ bruke 60k gjerne to kjekke klokker i stedet for "bare" en :cool:

Breitling er flotte saker, @gooldennn! Mye hyggelig å velge mellom!
Som omtalt så synker nok Breitling mer enn Rolex og Omega. Du kan anse dette til din fordel og gå for å handle en brukt. Det betyr at du vil få mye fin Breitling for pengene!

Følger du med på rette forum og Finn så, med is i magen, så får du lett en flott klokke! Primært ville jeg sett her på TS. Det er tyggeste sted å handle...

Legger ved et bilde av min egen Breitling; Super Ocean Steelfish. Den modellen jeg liker best!

WP_20150514_10_24_21_Pro.jpg

8