Solgt Breitling Navitimer 1806

Medlem
19. jan. 2013
Sted
Rælingen
Dette er kanskje for spesielt interesserte.

Jeg overtok denne for en god tid tilbake. Klokken ble sendt på service, hvor glasset ble pusset, viserne lettere re-luminert og verket overhalt. Dessverre sliter denne klokken fortsatt med at datoskiftet ikke fungerer, og at gangreserven er for lav. Chronoen går også noe hakkete, men det mistenker jeg er mer et karaktertrekk ved dette verket enn en defekt. Tiden har klokken derimot ikke noe problem å vise, så du rekker bussen. Hver gang.

Klokken vi snakker om er en Breitling Navitimer Chronomatic 1806 fra ca. 1970. Litt av en rugg med sine 49 mm, men korte horn gjør at den sitter pent, selv på mindre håndledd (mine håndledd er 16 cm, og jeg bærer denne helt fint). Navitimer 1806 er et ikonisk pilotur fra tiden der menn var menn, og kvinner var til for menn. Klokken tar 22 mm remmer. Jeg legger ved en original Breitling, sort kalveskinnsrem med spenne, samt en brun Hirsch-rem.

Selvkosten min her etter kjøp og service er uhyrlige kr. 19.000,- Jeg lar denne gå for kr. 9.000,- Årsaken til det er at samlingen skal ned i antall.

Dersom du kan leve med at datoskift ikke fungerer får du her en svært rimelig og bølletøff vintage klokke, som ikke ser ut som en tablett på armen. Dersom du ønsker å feks. sende den til Breitlings vintageavdeling for totalrenovering kan du gjør det, og sannsynligvis allikevel ha godt et godt kjøp.

Ønsker helst rent salg her, men noe lett omsettelig i bytte er jo gangbar valuta det også.

66C0A682-2448-457C-A724-4B16E72A5769_zpsrro4hqi7.jpg

302FBDD6-27E4-408D-A080-F01B414BB453_zpsc1hqk5uw.jpg

Redigert: