Breitling navitimer pris på bruktmarkedet

Medlem
28. nov. 2016
Sted
Oslo
Hei.
Har sett litt på navitimer i det siste :) Noen som vet hva de ligger på i pris om dagen på bruktmarkedet?

Tenker ikke for gammel, klassisk b01 sort 46mm, på skinn eller lenke.

Hei.
Har sett litt på navitimer i det siste :) Noen som vet hva de ligger på i pris om dagen på bruktmarkedet?

Tenker ikke for gammel, klassisk b01 sort 46mm, på skinn eller lenke.

Ikke glem at Navitimer forutsetter at du kan bruke en E6B bezel....

8 - )

Såååååå hvis jeg bruker den bezelen så finner jeg ut hastighet, hvor mye drivstoff som er igjen og hva prisen på klokken er brukt? ;)

• Liker
Reaksjoner: Ivar
Ser at de ligger på 50-60k på chrono 24, men prisene der er jo som regel i overkant optimistiske.
I gråmarkedet får du nok en ny på 60-tallet en plass.

-Lærer de ikke slikt på skolen lenger? Det neste blir vel at de tar ut sekstantundervisningen, også.

Ærlig talt, hva skal det bli av verden!

Bruken av regnestav er vel ute av skolen for lenge siden. Jeg har passert 50 og lærte denne kunsten av min Far....

8

• Liker
Reaksjoner: OddE
Ja, følte at det var litt høyt på chrono. Tenkte at det bør være mulig med noe 60 og nedover.

ligger en ganske ny pan am på Bjerke men det er jo en helt annen ballgame, og den har ligget der lenge til 60.

Men ser ikke så mange ute.

Bruken av regnestav er vel ute av skolen for lenge siden. Jeg har passert 50 og lærte denne kunsten av min Far....

-Lærlingen 'min' (Jeg er siv.ing. radioteknikk, men arbeider som sw/elektroingeniør for en bedrift med egen produksjon - så vi har en automasjonslærling) blir like hoderystende imponert hver gang jeg drar frem regnestaven jeg arvet etter min elkraftingeniørbestefar og beregner effektfaktorer og whatnot lenge før han har rukket å finne frem kalkulatorappen på telefonen... (Jeg er 42)

Jeg er dog på ingen måte utlært i bruken, men har nå lært meg et par tricks. Med sekstant, derimot, er jeg en kløpper - det startet med ren intellektuell nysgjerrighet og endte med at jeg tok D5LA-sertifikat.

Beklager til trådstarter for avsporingen; i et forsøk på å ikke ha kommet med en totalt irrelevant post vil jeg understreke at du har upåklagelig smak innen armbåndsur. Drømmen er en Cosmonaute for min del.

Haha det går bra :D
Har du erfaring med navitimeren? Jeg lurer litt på hvor stor forskjell det er på 43 og 46 mm. Blir 46mm veldig stort på hånden?

Har du erfaring med navitimeren? Jeg lurer litt på hvor stor forskjell det er på 43 og 46 mm. Blir 46mm veldig stort på hånden?

-Jeg fikk låne meg en Navitimer 806 for noen år siden; det var et nydelig ur som om hukommelsen holder var 40mm; jeg syntes den så litt større ut, men den satt veldig godt på mitt håndledd (ca. 19cm omkrets, ganske flatt på toppen.)

43mm ville jeg tro funker godt for en Navitimer, det er jo en hel del som skjer på den skiven.

46 synes jeg høres litt i overkant ut, men dette er jo bare en personlig observasjon fra en tilfeldig nisse på Internett. (I klokkeskrinet mitt er største ur 42mm, mens tyngden ligger rundt 38-39mm.)

Om du har anledning, ville jeg absolutt tatt en tur innom en urmaker som fører Breitling for å prøve på eget håndledd. Da ser du veldig fort hva som føles riktig.

Min er 43mm, som er helt ypperlig synes jeg. Etter min oppfatning bærer den litt mindre enn dimensjonen skulle tilsi (Den ser større ut på bildet enn i virkeligheten).

Navitimer.png

• Elsker
Reaksjoner: Grendel