Breitling Super Avenger II

Medlem
16. des. 2016
Sted
Skedsmokorset
Jeg har sondert markedet for Breitling Super Avenger II klokke og har klart å forhandle meg til en pris på 50k for klokka + en ekstra gummireim m/folding claps. Problemet er at jeg ikke aner om dette er en god pris - selv om det er 17 % under veiledende. Hvilke tanker har dere som har litt lengre fartstid enn meg?

Edit: det er ny klokke fra AD.

Redigert:
Jeg har sondert markedet for Breitling Super Avenger II klokke og har klart å forhandle meg til en pris på 50k for klokka + en ekstra gummireim m/folding claps. Problemet er at jeg ikke aner om dette er en god pris - selv om det er 17 % under veiledende. Hvilke tanker har dere som har litt lengre fartstid enn meg?

Vanskelig å si noe eksakt, da du ikke skriver alder eller andre detaljer om klokken. Bruk gjerne www.chrono24.no som en rettesnor og gjør dine egne vurderinger. Lykke til!

• Liker
Reaksjoner: reppa
17% under veiledende pris må være en knalldeal.
Sjekk gjerne urverket.no for referanse i gråmarkedet.

• Liker
Reaksjoner: reppa
Som ny klokke fra AD, så høres dette ut som en god deal. Det kan være en "overligger". Sjekk eventuelt mot detaljer og modeller hos Breitling sin hjemmeside. Det er jo med klokker som med biler; det kommer face-lifter og nye modeller. Da må de gamle ut til en rimelig pris.

Personlig så liker jeg ikke (Breitling sine) gummiremmer. Jeg har en gummirem til min Steelfish, og den har jeg brukt en gang. Det vil si totalt to dager. Med andre ord så anser jeg ikke dette som et "gromt extra" å få med. Foreslå en skinnrem?

Det som vel kan ha mer å si, enn avslaget, er at du tar godt vare på boks og papirer. En "god pris" få gjerne først virkning når/hvis klokken skal selges igjen! Dersom alt dill er med og pent beholdt økes annenhåndsverdien.

Uansett så er Super Avenger en lekker klokke som du vil få glede av i lang tid.

8

17% under veiledende pris må være en knalldeal.
Sjekk gjerne urverket.no for referanse i gråmarkedet.

Til de av dere med erfaring med kjøp av litt mere eksklusive ur, hvor mye kan man forvente å få i avslag dersom man skal kjøpe klokke til feks 40-70k? Kan man forlange/forvente 10%? Er det forskjell på ulike AD'er kanskje?

Jeg lurer da jeg sikler på en klokke jeg gjerne skulle hatt ned noen tusen...

Gå og spør, @festus. Nyheter vil du nok neppe få avslag på. Med hyllevarmere blir det annerledes. Ulempen vil også da bli at din modell da kan være utsolgt.

Vift med cash'en....

8

• Liker
Reaksjoner: UJU
Til de av dere med erfaring med kjøp av litt mere eksklusive ur, hvor mye kan man forvente å få i avslag dersom man skal kjøpe klokke til feks 40-70k? Kan man forlange/forvente 10%? Er det forskjell på ulike AD'er kanskje?

Jeg lurer da jeg sikler på en klokke jeg gjerne skulle hatt ned noen tusen...

Det kommer an på hvilket merke det er snakk om.
Rolex og Patek er det nok ikke så mye å hente på de mest ettertraktede modellene.
Dette kommer selvsagt også an på de forskjellige AD'ene.
Personlig har jeg aldri forventet å få noe som helst i rabatt, men det er jo lov å be om et pristilbud.;)
Som nevt over kan nok hyllevarmere gå under veil.