Solgt Breitling SuperOcean II 36

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
02.jpg

Denne klokken tok jeg i innbytte i midten av desember. En av grunnene til at jeg valgte akkurat denne byttehandelen (for jeg hadde mange alternativer), var at jeg tenkte at denne klokken, med sine 36mm, var for liten for meg, så jeg ville ikke få lyst til å beholde den. Jeg sliter nemlig litt med akkurat det - å kvitte meg med klokker. Men jeg tok feil! Jeg måtte jo prøve klokken på hånden, så jeg tilpasset lenken, og den var faktisk stor nok til mine 18,5 cm håndledd, og fremdeles litt å gå på. Og så begynte jeg å bruke klokken. Og siden den gang er klokken faktisk den klokken jeg har brukt mest. Den er behagelig på, kvalitetsfølelsen er glimrende, solid som en tanks, jeg liker lumen, og ikke minst så digger jeg en en klokke med speilblank, polert kasse og lenke. Sammen med den svarte matte skiven, og ikke minst det svart-matte, nesten gummiaktige bezelinsertet, blir dette tøft! Og svært lett lesbart! Til tross for at skiven vel ikke kan sies å være særlig minimalistisk :). Men jeg liker denne klokken. Langt bedre enn forventet.
Men i går fikk jeg en sørgelig beskjed om at en annen klokke jeg har på service må ha ny skive pga fuktskade, og den skiven koster ikke mindre enn 23k. Også kommer service på urverket etc i tillegg. Skulle egentlig vært tatt på garanti, men sveitserne mener at kronen må ha fått seg et støt, og derfor sluppet inn fukt, og dermed er garantien borte :(. Om jeg hadde mistet Breitlingen i flisegulvet, og deretter i do, så vil jeg for det første anta at den hadde tålt det helt fint, uten å ta skade av det. Men OM den, mot formodning, SKULLE tatt inn vann, så vil jeg først håpet at Breitling ikke hadde vært like vanskelige å ha med å gjøre som andre, "høyere horologiske" merker er, og kanskje fikset den på garanti likevel. Og om de ikke hadde gjort det, så vil jeg anta, med stor grad av sikkerhet, at service + ny skive på denne Breitlingen ville kostet langt under 37k... Så det er jo også noe å tenke på! Ikke kjøp klokke som du ikke har råd til å ta service og skifte skive på ;).
Nok prat. Over til tørre fakta.

Merke, modell og år:
Breitling SuperOcean II 36, fra 2019

Spesifikasjoner:
Modellnummer: 47040/B01A-9094
Verk: COSC-sertifisert Breitling B17
Gangreserve: 40 timer
Kassediameter: 36mm uten krone
Kassetykkelse: 11,25mm
WR: 200m

Tilstand:
Klokken er svært pen! Den har selvfølgelig hairlines, men jeg vil si den kosmetiske tilstanden er utmerket! Se bilder. Det følger også med en svart Hirsch skinnrem til klokken.

Dokumentasjon og historikk:
Jeg fikk klokken i byttehandel i desember. Klokken kommer komplett med boks, booklets og sertifikat, samt alle ledd til lenken. Kjøpt ny hos AD i Norge 31/10 2019, så fortsatt under garanti.

Sted:
Ås. F2F eller sending i posten.

Pris eller bytteverdi:
Jeg ønsker 20K for klokken. Ny pris var 35 350,- i 2019, men den nye modellen koster mer, enda den er mye mindre pen ;)
Ønsker rent salg.

Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.

Vedlegg

• 04.jpg
    04.jpg
    240,1 KB · Visninger: 0
  • 05.jpg
    05.jpg
    179,8 KB · Visninger: 0
  • 06.jpg
    06.jpg
    152,3 KB · Visninger: 0
  • 08.jpg
    08.jpg